Главният изпълнителен директор на Uber Дара Хосровшахи обяви, че компанията актуализира платформата си с нови функции, включително „предпочитание за електромобили“, което ще позволи на клиентите да избират модели с електрическо задвижване по подразбиране, когато наемат превоз.

Преди това компанията имаше услугата „Uber Green“, която в миналото включваше комбинация от електрически автомобили с батерии и хибридни електрически модели. Сега Uber може да предлага коли на батерии като единствена „зелена“ опция в повече от 40 града по света, заявиха ръководителите на годишната конференция на Uber за устойчивост Go Get Zero в Лондон във вторник, цитирани от CNBC.

Говорейки на събитието GO-GET Zero на Uber в Лондон, Хосровшахи заяви, че въвеждането на новите функции, насочени към устойчивостта, идва преди изборите в САЩ през 2024 г., добавяйки, че темата за електрическите превозни средства се е превърнала в „политически натоварен въпрос“.

Въпреки това той отбеляза, че общата тенденция се движи към изцяло електрически възможности за придвижване.

„Реалността е такава, че ще постигнем или целите за нулеви емисии само ако политиците и другите предприятия също дадат своя принос“, каза Хосровшахи.

„Нуждаем се от по-достъпни електромобили, от по-силни мандати за електромобили, от стимули за хората, които шофират най-много. Искаме да сме сигурни, че зарядните устройства са достъпни във всяка община, а не само в най-богатите. Така че всички ние трябва да се активизираме“, каза той.

За шофьорите Uber въвежда програма „EV Mentor“, която свързва служителите за всякакви въпроси относно електрическата мобилност. Компанията също така дебютира чатбот с изкуствен интелект, задвижван от ChatGPT на OpenAI, който да отговаря на въпросите в мрежата за таксиметрови превози. Инструментът ще е подготвен да дава съвети как да се купи и използва електрическо превозно средство с батерия вместо автомобил, работещ с ДВГ.

Транспортът е отговорен за около 25% от въглеродните емисии от човешката дейност в световен мащаб, според оценки на експерти. Въглеродните емисии, както и други парникови газове от човешката дейност, причиняват дългосрочни промени в температурите и времето, като същевременно допринасят за респираторни заболявания.

Според анализ на Суврат Дханоркар, Гордън Бърч и други, публикуван в списание Transportation Science, услугите за превоз на пътници като тези на Uber могат да допринесат за задръстванията по пътищата и следователно за замърсяването. Uber работи за намаляване на своя екологичен отпечатък и се стреми да се превърне в „платформа с нулеви емисии“ до 2040 г.

В областта на доставките на своята платформа Uber добавя продукти от фермерски пазари към предложенията на Uber Eats на два големи пазара в САЩ: Ню Йорк и Лос Анджелис.

Uber също така ще инвестира близо 1 млн. долара, за да даде възможност на ресторантите в Париж, които продават храна чрез Uber Eats, да преминат към по-устойчиви опаковки, като например на основата на морски водорасли от NotPLA, торбички, изработени от листа, и сламки от остатъци от селскостопански материали.

Според статистически данни, проследявани от Организацията за икономическо сътрудничество и развитие (ОИСР), жителите на Париж генерират повече от 400 кг отпадъци всяка година. Франция е въвела закони за намаляване на тези отпадъци, като изисква от ресторантите за бързо хранене да се откажат от пластмасовите опаковки и прибори за еднократна употреба.

Във Великобритания Uber е стартирала партньорство с британския доставчик на енергия Octopus Energy и китайската компания за електромобили BYD за съвместно финансиране на 1000 безплатни домашни зарядни устройства на стойност почти 1000 паунда всяко.

Сделката ще даде възможност на шофьорите на Uber да получат достъп до тарифата „Intelligent Go“ на Octopus, която ще им помогне да покрият разходите за зареждане на електромобили. Шофьорите също така могат да получат 8% отстъпка от цената на обществените системи за зареждане в мрежата Electroverse на Octopus.