Режисьорът Кристофър Нолан се завръща в Universal за следващия си филм, а актьорът Мат Деймън води преговори за главната роля.

Сценарият също ще бъде написан от Нолан, а лентата ще продуцира със съпругата си Ема Томас и компанията им Syncopy, съобщи първо Deadline, цитиран от Variety.

След зашеметяващия успех на „Опенхаймер“, който спечели 7 награди „Оскар“ и събра 958 млн. долара световни приходи, не е изненадващо, че Нолан отново е приел да работи със студиото, допълва изданието.

Според запознати източници, Universal планира премиера на заглавието в Imax на 17 юли 2026 г. Подробностите за сюжета на проекта остават в тайна, а от филмовото студио не коментират.

„Опенхаймер“ беше първият филм на Кристофър Нолан извън Warner Bros. за последните 20 години. За студиото той създаде трилогията Dark Knight, както и Dunkirk и Inception.

Ситуацията се промени през 2020 г., когато директорът на WarnerMedia Джейсън Килар реши представи премиерни филми за една година по HBO Max. Макар че Нолан нямаше премиера за този период, той заклейми новата стратегия.

„Някои от най-големите режисьори и най-важните звезди в нашата индустрия снощи си легнаха с мисълта, че работят за най-голямото филмово студио и се събудиха, за да разберат, че работят за най-лошата стрийминг услуга.“, заяви режисьорът.

По тази причина Нолан избра да заснеме „Опенхаймер“ в Universal, влизайки в пряк сблъсък с друг проект на Warner Bros: „Барби“. За Variety през 2023 г. коментира, че всяка вражда с Warner Bros., вече е „отминала“.

Що се отнася до преговарящия за главната роля в новата продукция Мат Деймън, това ще бъде третият път, в който той ще работи заедно с Нолан.

Преди това актьорът участва в „Интерстелар“ от 2014 г., и изпълни една от второстепенните роли в „Опенхаймер“.

Ако преговорите стигнат до успех, Мат Деймън ще се присъедини към престижната група на холивудски звезди като Крисчън Бейл и Килиън Мърфи, с които Нолан е работил поне три пъти, допълва Deadline.

Според сайта, се очаква новият проект да привлече много таланти от А-листата, които публиката може да очаква на голям екран след две години.