Приходите и абонатите на Netflix удължават растежа си
Американската стрийминг платформа инвестира сериозно в спортни събития на живо, за да се разграничи от конкурентите си
Netflix регистрира 15% ръст на приходите през третото тримесечие до 9,8 млрд. долара, което е малко над очакванията, а броят на абонатите се е увеличил, въпреки че хитовите сериали и филми са намалели поради миналогодишните стачки в Холивуд.
Американската стрийминг услуга добавя 5,1 млн. абонати през трите месеца, което надминава прогнозите и опровергава опасенията, че не е създала много нови програми, които да привлекат клиенти. Акциите се повишиха с 5% в следборсовата търговия в четвъртък.
Въпреки че затягането на контрола над паролите стимулира ръста на абонатите, анализаторите повдигат въпроса кога този ефект ще отшуми. Плащащите клиенти през тримесечието надхвърля очакванията, но е значително по-нисък от този през същия период на миналата година.
Сред хитовите заглавия през тримесечието са нови сериали като The Perfect Couple, Nobody Wants This и Tokyo Swindlers
Тед Сарандос, един от главните изпълнителни директори, заяви по време на разговор с анализатори, че „се чувства много добре“ за бизнеса през предстоящата година, предава Financial Times.
Netflix инвестира сериозно в спортни събития на живо, като например WWE's Monday Night Raw и празничните мачове на NFL по американски футбол. Подобно съдържание се разглежда като предоставяне на „ангажимент за гледане“ за абонатите и разграничаване от конкурентните стриймъри в стремежа към нови зрители.
В писмо до акционерите компанията пише: „Изпълнихме плана си за ускоряване на нашия бизнес и сме развълнувани да завършим годината със страхотен списък за четвъртото тримесечие, включващ Squid Games [втори сезон], битката между Джейк Пол и Майк Тайсън и два мача от NFL по Коледа.“
Директорът на Forrester Research Майк Проулкс отбелязва: „С всяко следващо тримесечие Netflix все повече прилича на линейната телевизия. Компанията в момента е в процес на разгръщане на програмиране на живо, което е свързано с привличането на рекламни долари, за да диверсифицира източниците си на приходи.“
За цялата 2024 г. Netflix заяви, че очаква ръст на приходите от 15% и оперативен марж от 27%. През третото тримесечие оперативният марж е 30%, което е по-високо от достигнатите 22% година по-рано.
Netflix ще спре да съобщава броя на абонатите през следващата година, тъй като се стреми да пренасочи вниманието на инвеститорите към приходите и печалбите.
Репресиите срещу споделянето на пароли са увеличили приходите, а компанията въведе по-ниски нива на абонамент, при които програмите са придружени от реклама. Netflix заяви, че членството с реклами е нараснало с повече от една трета спрямо предходното тримесечие, но има „още много работа за вършене, за да подобрим предлагането си за рекламодателите, което ще бъде приоритет през следващите няколко години“.
„Доволни сме, че отново ускорихме растежа си и с навлизането в 2025 г. очакваме да постигнем стабилен ръст на приходите и печалбата, като едновременно подобрим основното си предлагане на сериали и филми и инвестираме в нови инициативи за растеж като реклами и игри“, пише в писмото на Netflix.
За 2025 г. компанията прогнозира приходи в размер на 43-44 млрд. долара, което би представлявало ръст от 11-13% спрямо очакваните приходи през 2024 г. Оперативният марж е прогнозиран да бъде 28% спрямо 27%, очаквани за 2024 г., но „след като постигнахме изключително подобрение на маржа през годината, искаме да балансираме краткосрочния ръст на маржа с подходящи инвестиции в нашия бизнес“.