Ferrari F80 за скромните 3,6 млн. евро планира да се превърне в „ултимативния колекционерски експонат"
Компанията представи F80, първия си хиперавтомобил от 11 години насам, който следва стъпките на LaFerrari, пуснат през 2013 г., и на Enzo, F50 и F40 преди това
Камбаните в Маранело звънят и това не е заради победата на Ferrari в състезанието: Новият хиперавтомобил на Ferrari е на път.
Компанията представи F80, първия си хиперавтомобил от 11 години насам, който следва стъпките на LaFerrari, пуснат през 2013 г., и на Enzo, F50 и F40 преди това.
F80 съчетава състезателна аеродинамика (и, разбира се, класическият механизъм на вратите) с хибридно задвижване, което комбинира V6 турбодвигател и три електромотора. Автомобилът разполага с почти 1200 к.с., когато високооборотният V6 се съчетае с хибридния електрически агрегат, което го прави най-мощното Ferrari в историята.
Компанията ще произведе само 799 екземпляра от F80, а цената ще започва от умопомрачителните 3,6 млн. евро, съобщава Reuters.
Математическите изчисления показват, че общите продажби на автомобила могат да добавят 3,2 млрд. долара към печалбата на Ferrari за целия период на производство на F80.
За заможните клиенти на Ferrari високата цена на F80 може да си заслужава
„Дори и при по-голямата производствена бройка на F80 от 799, той все още ще бъде изключително труден за придобиване, тъй като всички те вече са продадени. Рядкостта винаги определя търсенето и стойността, а F80, като най-новия автомобил на Ferrari, не прави изключение“, казва пред Yahoo Finance Итън Гибсън от RM Sotheby's, аукционна къща за автомобили от висок клас.
Ferrari заяви, че задвижващият агрегат е базиран на „най-доброто изражение на технологията в моторните спортове“, в случая хибридните V6 двигатели, които задвижват както болидите на Ferrari от Формула 1, така и състезателните автомобили от Световния шампионат в Льо Ман.
Активното задно крило, аероелементите под каросерията и дори „предният триплан“ и вдъхновеният от Формула 1 „S-Duct“ се комбинират, за да генерират изумителните 1000 кг притискателна сила само при 155 км/ч. Това, в комбинация с тънките линии на автомобила, вратите и широкото задно крило, придава на Ferrari силно присъствие.
Ако аеродинамичните ефекти като активното аеропритискане и мощната хибридна задвижваща система ви звучат познато, това е така, защото току-що обявеният хиперавтомобил W1 на McLaren използва подобна формула, както и P1 преди това. Дори световноизвестното Ferrari LaFerrari използваше лека хибридна система.
И макар че италианският производител има подходящата външност и задвижване, моделът се отличава с една голяма подробност - има V6 двигател, докато LaFerrari разполага със звучен 12-цилиндров двигател. Дори McLaren W1 има V8.
Дали това ще има значение за феновете на Ferrari и за огромния вторичен пазар на хиперавтомобили през следващите години? Гибсън не мисли така.
„Автомобилите ореол на Ferrari естествено напреднаха в използването на технологиите от Формула 1“, казва той.
„Не мисля, че преминаването от V12 към хибриден V6 ще се отрази по някакъв начин на продажбите. Тя продължава традицията на Ferrari да включва най-съвременни технологии, което според мен е централна част от ДНК-то на марката.“
Гибсън добавя, че за F80 очарованието на Ferrari може да се разпростре и извън традиционните почитатели на италианските спортни автомобили.
„F80 е предопределен да се превърне в един от най-добрите колекционерски екземпляри в автомобилния свят - и дори отвъд него, тъй като виждаме, че колекционерите, които не са от автомобилната индустрия, все повече се интересуват от най-добрите коли като произведения на изкуството.“