Гръцки служители в туризма протестират заради ниски заплати и тежък труд
Персоналът в сектора твърди, че е на ръба на оцеляването с настоящите си заплати, които не са съобразени с инфлацията
Представители на гръцката туристическа индустрия заявиха, че са на ръба на силите си, тъй като са подложени на дълги часове труд, ниско заплащане и липса на достатъчно персонал, който да се справя с големия обем работа.
Затова те планират протести с конкретни искания, съобщава Euronews.
„Искаме увеличение от 12% за следващите две години, т.е. по 6% за всяка година. Искаме също така през 2024 г. 5-дневната/40-часова работна седмица да бъде приложена и за нас“, обяснява Гиоргиос Хоцоглу, председател на Гръцката федерация на служителите в туризма.
Според него, служителите едва оцеляват с настоящите си заплати, тъй като те не са съобразени с инфлацията.
Пристигащите в Гърция туристи ще бъдат засегнати от протестите, като на летищата, пристанищата и археологическите обекти работниците ще раздават брошури с обяснения за тежкото им положение, допълва Euronews.
Туризмът в Гърция не се развива толкова бързо, колкото в други средиземноморски страни
Ново проучване на PwC показва, че въпреки увеличението на туристите, пристигащи в Гърция тази година, туристическият сектор не се развива толкова бързо, колкото в други средиземноморски държави.
„Средиземноморските и балканските страни увеличават дела си на международния туристически пазар, което означава, че туристите предпочитат този регион за своите почивки.
Поглеждайки към нашата страна, в сравнение с другите, изглежда, че делът ни нараства, но не със същата скорост“, обяснява Леонидас Папайоану, партньор в PwC Гърция.
Гърция – нещо повече от море и слънце
Представители на гръцкия туризъм твърдят, че има какво да се открие в Гърция и извън Санторини – острова, който е популярен сред туристите, търсещи вдъхновение за перфектната снимка в Instagram.
Страната отдавна се е ангажирала да насърчава устойчивия туризъм и да се бори с въздействието на пътуванията върху околната среда.
Но устойчивостта означава нещо повече от запазване на световноизвестните пейзажи. Експертите твърдят, че е необходим различен и по-всеобхватен подход.
„Трябва да предлагаме преживявания, които надхвърлят традиционната концепция „слънце и море“, с която в момента доминираме като международна марка. Също така трябва да подобрим инфраструктурата и човешките си ресурси“, коментира Александрос Тану, директор на Гръцката конфедерация по туризъм (SETE).
Удължаването на туристическия сезон през есента и зимата и популяризирането на красотата на планинска Гърция са сред основните цели на туристическата индустрия в следващите години.