Mercedes-Benz ревизира прогнозата си за печалба на фона на слабото търсене в Китай
Акциите на компанията паднаха с повече от 7% в петък сутринта
Акциите на Mercedes-Benz паднаха с повече от 7% в петък, след като германският автомобилен производител понижи прогнозата си за целогодишната печалба поради „по-нататъшно влошаване“ на търсенето в Китай.
Базираният в Щутгарт концерн заяви късно в четвъртък, че сега очаква възвръщаемостта на продажбите му да бъде в диапазона от 7,5% до 8,5%, което е по-малко от предишната прогноза за между 10% и 11%.
Главният изпълнителен директор Ола Калениус заяви, че проблемите на компанията произтичат „основно от Китай“, но добави, че на други пазари, като например в Европа, Mercedes-Benz също все още усеща „въздействието на по-високите лихвени проценти“.
Mercedes-Benz е последният германски автомобилен производител, който изразява загриженост за слабото търсене в Китай, най-големия автомобилен пазар в света, от който всички автомобилни групи в страната са силно зависими по отношение на продажбите и печалбите.
В четвъртък компанията заяви, че нейния „най-висок сегмент“ е бил особено засегнат, което е нанесло удар върху стратегията ѝ за т.нар. премиализация. Mercedes-Benz се опитва да разработва и продава по-скъпи автомобили с висок марж, които според него ще бъдат по-малко уязвими от макроикономическите колебания.
Компанията добави, че не очаква китайското търсене на по-скъпи автомобили да се възстанови през втората половина на годината.
Коментарите на Mercedes следват предупрежденията за китайския пазар от други групи, включително от конкурента BMW, който по-рано през септември намали прогнозата си за годишните приходи и предупреди, че слабото търсене в Азия ще засегне доставките.
През юли производителят на луксозни автомобили Porsche също отправи предупреждение за печалба, съобщавайки, че продажбите в Китай през шестте месеца до юни са намалели с една трета спрямо предходната година.
В четвъртък Mercedes-Benz обяви, че растежът на БВП в Китай е „загубил още повече инерция на фона на по-слабото потребление, както и на продължаващия спад в сектора на недвижимите имоти“.
Сега се очаква годишната печалба на групата преди лихви и данъци да бъде „значително по-ниска“ от 19,7 млрд. евро, които отчете миналата година.