Оперативната печалба на Volkswagen за третото тримесечие е спаднала с 42% поради слабите резултати на основното подразделение за леки автомобили.

„Това подчертава спешната необходимост от значително намаляване на разходите и повишаване на ефективността“, заяви финансовият директор Арно Анлиц.

Рядко срещан светъл лъч в приходите е подобряването на поръчките в Западна Европа в периода юли-септември, тъй като новите модели постепенно навлизат на пазара, осигурявайки попътен вятър за последното тримесечие, добави Анлиц.

Сложните управленски структури, неправилно преценените инвестиции в електромобили, лошите управленски решения, намаляващите приходи от Китай и осакатяващата бюрокрация в Германия - всички те са обвинявани за предизвикателствата, пред които е изправен вторият по големина производител на автомобили в света.

Volkswagen намали годишната си прогноза два пъти през тримесечието, присъединявайки се към колегите си BMW и Mercedes-Benz в отчитането на трудности.

Печалбата преди лихви и данъци (EBIT) се е понижила до 2,86 млрд. евро за периода юли-септември, което до голяма степен съответства на средната оценка на LSEG от 2,80 млрд. евро.

От началото на годината досега акциите на Volkswagen са загубили около една пета, като изостават от спада с 10% на паневропейския автомобилен индекс.

Компанията води битка с профсъюзите за планирана реконструкция, която включва потенциално закриване на заводи на родна земя за първи път в 87-годишната ѝ история.

Вторият кръг от преговорите между Volkswagen и мощния германски профсъюз IG Metall ще започне по-късно в сряда, след като ръководителят на работническия съвет заплаши да прекъсне преговорите и да започне стачки, съобщава Reuters.

Според ръководителя на работническия съвет Даниела Кавало автомобилният производител планира да съкрати десетки хиляди служители, да затвори три завода в Германия, както и да намали заплатите с 10% и да замрази възнагражденията през 2025 и 2026 г.

Предложеното 10% намаление на заплатите само в основната марка ще донесе почти 800 млн. евро годишно, съобщи във вторник германският бизнес всекидневник Handelsblatt, добавяйки, че VW иска да постигне по-голямата част от своя стремеж за икономии в размер на милиард евро чрез подобни мерки.

Работническият съвет, който има огромно влияние във VW, където представителите на персонала държат половината от местата в надзорния съвет, поиска увеличение на заплатите със 7% и заплаши със стачки от 1 декември, ако исканията му не бъдат изпълнени.