Присъствието на Honda в областта на електрическите двуколесни превозни средства отдавна е ограничено до скутери. Но всичко това е на път да се промени, след като японският производител представи на тазгодишното изложение EICMA електрически мотоциклет, наречен EV Fun Concept.

Той беше разкрит заедно с големия двигател с вътрешно горене V3 и електрически суперчарджър в Милано миналата седмица. Но EV Fun Concept не беше единственият електрически мотоциклет - имаше и Urban Concept, електрически скутер, който следва същата дизайнерска идея, предава New Atlas.

Двата мотоциклета са с впечатляващи характеристики, особено Fun Concept, който е оформен като спортен мотор с плавни, широки линии и едностранно люлеещо се рамо.

Въз основа на прессъобщението на Honda, EV Fun Concept ще се представя на ниво средна категория. Това означава, че той трябва да ускорява със скоростта на 650-кубиков мотоциклет.

EV Fun Concept ще се предлага с фиксирана батерия

Фокусирайки се върху спецификациите на батерията, Honda обявява, че тя ще се предлага с фиксирана батерия, за разлика от сменяемата конфигурация. Това изглежда странно решение, като се имат предвид всички предимства, които предлага сменяемата батерия. Но има и положителна страна на това да се избере фиксирана конфигурация - тя ще даде на Honda цялата гъвкавост да опакова батерията, както пожелае, с помощта на пространството, което е на разположение на двата мотоциклета.

EV Urban Concept

За щастие обаче Honda е направила и двата електрически мотора съвместими със зареждането CCS2. Това означава, че ще можете да използвате почти всяка зарядна станция, която позволява бързо зареждане, за да заредите своя е-мото Honda. Още по-добре, ако вече имате друг електромобил и инсталирано бързо зарядно устройство на удобно място, притежаването на Honda EV Fun Concept няма да ви струва нито лев повече, пише New Atlas.

Пробегът от 100 км не звучи много, когато се има предвид какво предлагат конкурентите. Дори такива като BMW CE 04 имат по-дълъг пробег, но те разполагат с по-големи батерии.

Предположенията на експертите са, че батерията, чиито спецификации все още не са публикувани, вероятно ще бъде малка, за да може електрическият мотоциклет да бъде възможно най-лек - което би помогнало при градско каране. Фактът, че Honda е осигурила възможност за бързо зареждане за тези концепции, потвърждава тази идея.

EV Fun Concept разполага с едностранно люлеещо се рамо с ремъчно задвижване, радиални предни спирачни апарати и обърнати предни вилки. Подробности за шасито засега не са известни. Honda ще предложи и свързани технологии на мотоциклета, при които приложение за смартфон може да бъде свързано с превозното средство, за да предоставя информация за двигателя, акумулаторния пакет и общото състояние.

EV Urban Concept, от друга страна, е електрически скутер, който изглежда е повлиян от модела CE 04 на BMW. Той се прибавя към увеличаващата се гама от електрически скутери, които предстои да се появят в дилърските центрове в близко бъдеще, като Livewire на Harley също се включва в групата.

И двата концептуални електромобила са доказателство за отдадеността на Honda към електрификацията, екологичната устойчивост и иновативния подход към градската мобилност. С плановете си да електрифицира изцяло гамата си от двуколесни превозни средства до 2040 г., компанията си е поставила високи цели за постигане на въглеродна неутралност на цялата си продуктова линия до 2050 г.