Burberry отчете 20% спад на продажбите и обяви мащабна стратегическа промяна
Председателят на борда на директорите призна, че компанията „вероятно е отишла твърде далеч и твърде бързо“ с амбицията си за премиум клас. Акциите ѝ спаднаха с почти 57% през последната година
Британската луксозна модна къща Burberry отчете 20% спад на продажбите и обяви мащабна стратегическа промяна в опит да възстанови влошеното си състояние.
Продажбите намаляват с темп, сходен с този в предишното тримесечие, но ръстът е по-силно изразен в Азиатско-тихоокеанския регион и по-специално в Китай, показват междинните резултати.
Общите приходи за първото полугодие до 28 септември възлизат на 1,08 млрд. паунда (1,36 млрд. долара).
Коригираната оперативна загуба е в размер на 41 млн. паунда (52,1 млн. долара) за първата половина на текущата фискална година, в сравнение с 223 млн. паунда печалба за предходния период.
Коригираната оперативна печалба е предпочитаният показател на компанията, който изключва извънредните елементи. Резултатът изпреварва прогнозите за загуба от 45 млн. паунда, според консенсуса на компанията, допълва WSJ. Групата премина към загуба преди облагане с данъци в размер на 80 млн. паунда от 219 млн. паунда печалба преди това.
Компанията преустанови изплащането на дивиденти за 2025 г., обяви програма за намаляване на разходите, целяща да „отключи“ 40 млн. паунда годишно, и очерта мащабно преразглеждане на стратегията, което според новия главен изпълнителен директор Джошуа Шулман ще върне марката към нейния произход, допълва CNBC.
„Слабите ни резултати се дължат на няколко фактора, включително непоследователно изпълнение на стратегията ни и липса на фокус върху основната категория връхни облекла и основните клиентски сегменти.
Днес действаме спешно, за да коригираме курса, да стабилизираме бизнеса и да позиционираме Burberry за връщане към устойчив и печеливш растеж“, добави той в съобщението за приходите.
Председателят на борда на директорите Джери Мърфи призна по-рано, че Burberry „вероятно е отишла твърде далеч и твърде бързо“ с амбицията си за премиум клас.
Акциите на компанията са спаднали с почти 57% през последната година.
Шулман допълни, че продуктовата гама е била прекалено „натоварена със сезонна мода с нишова естетика, която засенчва нашите по-неподвластни на времето основни колекции“, отбелязва FT.
Той добави, че част от плана му е да даде приоритет на връхните дрехи на Burberry, като карираните палта и шаловете, да увеличи производителността на магазините и да постигне по-добри цени.
Реорганизацията следва труден период за луксозната модна къща, която изпадна в криза на фона на по-широко забавяне на пазара на луксозни стоки. Прогнозите са, че той ще се свие с 2% тази година, според проучване на Bain & Company. Това е първото свиване от световната финансова криза насам, като се изключи периодът на блокиране през пандемията.