Луксозно пренареждане: Moncler иска Burberry, Meta с апетит към EssilorLuxottica
Двете сделки ще бъдат ключови за луксозната индустрия, но на този етап всички новини остават в сферата на спекулациите
Луксозната индустрия се подготвя за осъществяване на две ключови сделки, а все по-засилващите се спекулации по темата повишиха акциите на Burberry и EssilorLuxottica през последните дни.
Според информациите, едната сделка ще бъде между Moncler, италианският гигант в производството на зимни облекла, който цели да придобие Burberry, британската модна къща, известна със своите раирани принтове, пише Fortune.
Тя обаче се сблъска със сериозни финансови проблеми заради намалените разходи за луксозни стоки след пандемията, което доведе до понижения на прогнозите за печалбата през последните месеци.
Новината за придобиването съобщи първо Miss Tweed, луксозен информационен канал, пред който главният изпълнителен директор на най-големия конгломерат за луксозни стоки LVMH Бернар Арно забрани на служителите си да говорят по-рано тази година, припомня Fortune.
Междувременно, според данни на BrandZ, публикувани миналия месец, стойността на Burberry е спаднала с 42% и е достигнала 2 млрд. долара от миналата година насам.
Затрудненията не се дължат само на бавния темп на възстановяване на луксозната индустрия. През юли британската компания отстрани главния си изпълнителен директор Джонатан Акеройд и го замени Джошуа Шулман, бивш изпълнителен директор на Michael Kors, с надеждата за обрат във финансовите показатели.
Сега Burberry преориентира стратегията си, като използва силните си страни и коригира ценообразуването.
Ако сделката изобщо се осъществи, това ще е добра новина и за двете марки, коментира Йелена Соколова, старши анализатор на акции в Morningstar. „Moncler ще си осигури обещаваща сделка със значителен ръст. Новият стратегически фокус на Burberry върху емблематични продукти като връхни дрехи и шалове е разумно решение, а компанията става прагматична и в ценообразуването“, допълва тя.
Същевременно „опитът на Moncler в областта на връхните дрехи и маркетинговите ѝ умения биха могли да променят играта на Burberry, насочвайки марката към основните ѝ силни страни.“
Moncler отхвърли спекулациите по темата, а неин говорител добави, че компанията „не коментира необосновани слухове“.
Представител на Burberry повтори същото изявление, когато беше потърсен за коментар.
Meta гледа към EssilorLuxottica
На този фон, още една новина за придобиване предизвика вълнения в света на луксозната мода.
Bloomberg съобщи за „подновени разговори“ около технологичния гигант Meta, който цели да закупи 5% дял в EssilorLuxottica, компанията за очила, която стои зад марките Ray-Ban и Oakley.
Двете компании обединиха усилията си през 2019 г., за да създадат очила, задвижвани от асистента с изкуствен интелект на Meta и с малка камера на рамката. През септември те обявиха, че разширяват партньорството си, за да предефинират „потенциала на носимите устройства в живота на потребителите“.
Директорът на EssilorLuxottica преди това намекна, че Meta обмисля да инвестира в компанията. Основателят на платформата Марк Зъкърбърг също заяви, че една „символична“ инвестиция би била „хубав жест“ за затвърждаване на партньорството.
„Имаме възможност да превърнем очилата в следващата голяма технологична платформа и да ги направим модерни“, заяви Зъкърбърг при обявяването на дългосрочното партньорство.
Meta, която вече е разработвала интелигентни очила, надгражда настоящите си продукти на Ray-Ban, като позволява на потребителите да предават на живо това, което виждат, чрез стрийм във Facebook или Instagram.
Смарт очилата Ray-Ban са огромен двигател на растежа за френско-италианската компания, която осъзнава, че нейните приспособления „ще заменят повечето други технологични устройства“ някой ден, заяви в по-ранно интервю за Financial Times главният изпълнителен директор Франческо Милери.
Представители на Meta и EssilorLuxottica не отговориха веднага на запитването на Fortune за коментар.