Туристическо преживяване е звездата на коледните подаръци тази година
Младите поколения не желаят материални изненади, но тенденцията важи и за баби и дядовци, за които подаръчният ваучер е идеален вариант
Забравете за техно джаджите, домашните пантофи или ултра модерната машина за еспресо.
Според проучване на Amex Trendex в световен мащаб, трима от всеки четирима представители на Gen Z и милениумите искат вместо материална изненада забавно преживяване или пътуване като коледен подарък.
Половината от потребителите планират да зарадват някого именно с пътуване, според 18-ото годишно проучване на Accenture за празничното пазаруване, допълва CNBC.
Но да подариш преживяване може да е по-лесно да се каже, отколкото да се направи.
Основните оплаквания на купувачите са свързани с необходимостта от резервиране на точни дати (34%) и липсата на подробности, необходими за резервиране от името на друг (29%), според проучването на Accenture, проведено сред над 6000 потребители в 10 държави.
„Сложните процеси на резервация, съчетани с огромния брой избори, пред които са изправени пътниците, могат да доведат до загуба на приходи“, се казва в доклада на Accenture.
Да разказваме или да изненадваме?
Тези, които се притесняват да определят дати за пътуване на друг човек, могат да заобиколят проблема, като изненадат получателя на подаръка с идеята и оставят планирането за по-късно.
„С брат ми изненадахме майка ни с пътуване до Италия за 65-годишнината ѝ. Подарихме ѝ пътеводителя за Италия на Рик Стивс, пътническа чанта и отпечатахме малък „самолетен билет“ към тях. Когато тя отвори подаръка, ѝ обяснихме, че ще отидем с нея на дата, която е неизвестна, но е удобна за всички нас“, пише потребител на Reddit.
И все пак някои предупреждават да не изненадвате с пътуване - вместо това препоръчват да планирате всичко заедно с определения човек и да обявите по-късно, че плащате за цялото или за по-голямата част от пътуването.
Ваучери и сертификати
Помислете за закупуване на ваучер за подарък от авиокомпания, хотел, круизна линия или туристическа агенция.
Много компании продават ваучери директно от своите уебсайтове, като позволяват на купувачите да изберат физически или виртуални - идеални за купувачи в последната минута, които получателят може да използва на по-късна дата.
Delta Air Lines например позволява на купувачите да персонализират подаръчните ваучери със снимки и ги изпраща безплатно на получателя до 13 декември.
Ваучерите на Marriott варират от 25 до 2000 долара, а купувачите могат да изберат дата, на която компанията да изпрати подаръците на получателите по имейл.
Членовете на Hilton Honors могат да купуват или да прехвърлят точки на други лица, които да ги използват за безплатни престои в хотел, коли под наем или пътувания с Lyft.
Независими марки хотели, включително Naumi и Mandarin Oriental, също продават ваучери за подаръци.
На Royal Caribbean могат да се използват за резервация на круиз, но не и за покупки преди него, като например брегови екскурзии, пакети с напитки и интернет. Според уебсайта на компанията обаче, „такива ще бъдат налични в близко бъдеще“.
Intrepid Travel, специализирана в устойчиви екскурзии за малки групи, позволява на купувачите на подаръци да закупят конкретни екскурзии за друго лице.
Road Scholar, американска организация с нестопанска цел, която планира образователни пътувания за по-възрастни туристи, продава подаръчни сертификати, започващи от 50 долара.
При всеки ваучер или сертификат за подарък купувачите трябва да проверят дребния шрифт за ограничения. Например срокът на валидност на Finnair изтича след една година, а тези на Airbnb не се предлагат във всеки регион.
Да купиш преживяване
Вместо да компенсира разходите за пътуване, закупуването на „преживяване“ е начин да се подобрят плановете за почивка на някого, като същевременно се използва ключова тенденция в пътуванията днес.
Ако купувате за човек, който вече е планирал пътуване през 2025 г., попитайте къде ще отседне и разгледайте уебсайта на хотела.
Como Hotels and Resorts продава „подаръчни преживявания“ в седем държави - от нощно гмуркане с шнорхел на Малдивите (128 долара) до лов на трюфели в Тоскана (324 долара).
Луксозният хотелски бранд Four Seasons продава ваучери, които могат да се използват за СПА процедури, дегустация на гурме ястия и преживявания, като игра на голф в Коста Рика или дегустация на шоколад в Истанбул. Не е необходимо да сте гост на хотела, за да ги използвате.
За тези, които нямат планове, по-добър вариант може да бъде преживяване по-близо до дома. Например, някой, който живее в Париж, може да се наслади на курс по приготвяне на макарони, а ако сте в Остин, Тексас, може да изпитате адреналина от обиколка на пъбове с призраци.
Що се отнася до тези, които искат сами да изберат своето приключение, GetYourGuide продава ваучери за повече от 60 000 екскурзии и атракции в цял свят. „Просто изберете сума и оставете пътешественика да избере перфектното преживяване“, допълват от компанията.