Създателите на онлайн съдържание все по-трудно успяват да реализират печалби, тъй като „голямото парче от пая“ с приходите отива при инфлуенсъри на върха на дигиталния маркетинг.

Процентът на клиентите на Bank of America, които получават доходи като създатели на съдържание, продължава да намалява и сега е 0,20%, съобщават от банката, цитирани от Fortune.

Всъщност делът спада три поредни години, след като достига своя връх през 2021 г., когато е 0,25%.

Тогава пандемията помага за рязкото увеличаване на броя на създателите на съдържание, тъй като блокирането на магазините задържа хората вкъщи и те започнаха да пазаруват основно онлайн. През 2019 г. делът на хората, които печелят пари като създатели на съдържание, е с малко над 0,10 %.

„Според нас това отчасти се дължи на забавянето на платените партньорства (марки, които използват инфлеунсъри като рекламни лица) през последната година и на конкуренцията в това пространство, тъй като повече платени партньорства са концентрирани сред най-добрите създатели на съдържание“, обясняват от BofA.

Според тях по-малкият брой потребители също може да е допринесъл за спада, тъй като хората се върнаха към прекарване на повече време в реалния живот в сравнение с онлайн.

В същото време средният месечен доход на създателите на съдържание, без да се включват евентуалните платени партньорства, е едва 20% от средния месечен доход на типичен служител на пълно работно време в САЩ.

Изводът на банката е, че повечето създатели на съдържание не се радват на трансформиращо се богатство.

„Само веднъж през последните пет години средният месечен доход на създател на съдържание е бил по-висок от този на типичен служител на пълно работно време, което предполага, че много малко хора се издържат от създаването на съдържание, камо ли да забогатяват“, казват от BofA.

Със сигурност някои все още се опитват да изкарват прехраната си като създатели на съдържание, особено след като различни сектори бяха обхванати от вълната от съкращения миналата година.

Добрата новина за създателите е, че TikTok, основна платформа за тяхното съдържание, може би все пак няма да бъде забранена в САЩ.

Въпреки че Доналд Тръмп се опита да блокира приложението по време на първия си президентски мандат и да го принуди да стане американска собственост, той промени позицията си по време на кампанията си тази година.

Сега новоизбраният президент ще трябва да отмени федерален закон, подписан от Джо Байдън през април, който изисква компанията майка ByteDance да продаде TikTok на некитайска компания до 19 януари или да бъде забранена в САЩ.

Преходният екип на Тръмп заяви седмица, че републиканецът ще изпълни обещанието си да предотврати забраната, допълва Fortune.