Дрейк пренася рап "бийфовете" от студиото до съдебната зала
Дрейк е подал съдебни документи, в които твърди, че Universal Music Group е използвала измамни бизнес практики, за да превърне „diss track“ на съперника си Кендрик Ламар в мегахит
Една от най-големите свади в рапа се пренася от звукозаписното студио в съдебната зала.
Дрейк е подал съдебни документи, в които твърди, че Universal Music Group е използвала измамни бизнес практики, за да превърне „diss track“ на съперника си Кендрик Ламар в мегахит, съобщава The Wall Street Journal. И двамата рапъри са подписали договор с лейбъла.
Дрейк твърди, че Universal са използвали тактики, включително платени ботове, за да увеличат изкуствено стриймовете на „Not Like Us“ - унищожителна песен, в която Ламар нарича конкурента си педофил.
Свадата между Дрейк и Ламар, чието начало датира отпреди повече от десетилетие, се изостри по-рано тази година. Звездите се редуваха да пускат песни с все по-мрачни текстове в бърза последователност.
„Not Like Us“ беше най-успешната в търговско отношение песен от враждата и в музикалните среди и сред феновете затвърди Ламар като „победител в бийфа”.
Дрейк, чието истинско име е Обри Дрейк Греъм, отрича обвиненията в песента.
Бийфовете отдавна са част от историята на музиката. Големите имена се нападат взаимно в „diss tracks“, понякога с факти, понякога с измислици. Но враждата между Ламар и Дрейк се превърна в особено завладяващо зрелище, като се имат предвид тревожните обвинения, които всяка от страните хвърляше в песни, издавани с главоломно темпо.
Към интригата се прибавя и фактът, че Universal, най-голямата музикална компания в света, е майка както на лейбъла на Ламар - Interscope Records, така и на този на Дрейк - Republic Records. Ситуацията между двамата е определена за „гражданска война“ в рапа.
И двамата рапъри са смятани за едни от най-добрите в своето поколение. Ламар е рапър от Комптън, Калифорния, носител на наградата Пулицър, известен с агресивни социални коментари и остро наблюдение на уличната култура. Роденият в Торонто Дрейк има несравним търговски успех с огромна кросоувър популярност и влияние в поп културата и музиката.
„Предположението, че UMG би направила нещо, за да подкопае някой от своите артисти, е обидно и невярно. Прилагаме най-високите етични практики в нашите маркетингови и промоционални кампании“, казва говорител на Universal пред WSJ. „Феновете избират музиката, която искат да чуят.“
В жалби, подадени в щатския съд на Ню Йорк, адвокатите на Дрейк търсят информация, която да им помогне да изградят претенциите за измамни бизнес практики, гражданска измама и рекет, или RICO, срещу Universal. Дрейк не е завел дело срещу Universal, но подобни искания за информация и свидетелски показания могат да поставят основите на евентуален иск.
„Universal не разчита на случайност или дори на обичайни бизнес практики, за да пробие през шума в Spotify, а вероятно и в други музикални платформи“, пишат адвокатите на Дрейк, цитирани от WSJ. „Вместо това тя е започнала кампания за манипулиране и насищане на стрийминг услугите и ефира“.
„Not Like Us“, която дебютира под номер 1 в класацията за песни Billboard Hot 100, се радва на повече от 900 милиона слушания в Spotify. Тя беше номинирана за пет награди Грами, включително за запис на годината и песен на годината.
Споровете между изпълнители и техните лейбъли не са рядкост, но обикновено са свързани с изплащане на авторски възнаграждения и несъгласия по договори, а не с обвинения в рекет или клевета.
В документите се споменава неназован информатор, който публично заявява, че е получил заплащане от лейбъла на Ламар за използването на ботове - софтуерни програми, създадени да имитират човешко поведение, за да изглеждат като истински акаунти в социалните медии. Това е направено с цел да се помогне на „Not Like Us“ да достигне 30 милиона стрийма в Spotify в първите дни след пускането си.
Дрейк също така твърди, че Universal е таксувала Spotify с 30% по-ниска лицензионна ставка за „Not Like Us“ в замяна на това, че е препоръчвала песента на своите слушатели, дори когато те са търсили друга музика и изпълнители.
Освен това, се казва в документите, Universal е плащала на влиятелни личности в социалните мрежи, за да популяризират и подкрепят песента, без да разкрива тези плащания пред потребителите.
„Всеки път, когато една песен „пробие“, това означава, че друг изпълнител не може да пробие. Изборът на UMG да насити музикалния пазар с „Not Like Us“ е за сметка на други нейни изпълнители, като Дрейк“, пише в подадените документи.