Един от лидерите в търговията с бърза мода - Forever 21 е на крачка от прекратяване на дейността си в САЩ, след като оперативното дружество на марката подаде молба за защита от фалит.

Според подадената молба за несъстоятелност в съда в окръг Делауеър, активите на компанията се оценяват на 100-500 млн. долара, а задълженията - на 1-10 млрд. долара. В документацията са посочени и кредитори в диапазона от 10 001 до 25 000 долара, съобщава Reuters.

В свое изявление компанията заяви, че търговските обекти и уебсайтът ѝ в САЩ ще останат отворени, тъй като „започва процес на ликвидация“.

Forever 21 беше любима марка на младите потребители в цял свят преди години, но в последно време се бореше да привлече клиенти във физическите си обекти на фона на повишаващите се цени и нарастващата популярност на онлайн пазаруването, припомня BBC.

Компанията подаде молба за защита от фалит за първи път през 2019 г., но група инвеститори я придобиха и успяха да стабилизират.

„Не успяхме да намерим устойчив път напред, предвид конкуренцията на чуждестранни компании за бърза мода... както и нарастващите разходи и икономическите предизвикателства, които засягат основните ни клиенти“, заяви Брад Сел, главен финансов директор на компанията.

Forever 21 ще извърши ликвидационни продажби в магазините си, като уточни, че някои или всички нейни активи ще бъдат продадени в рамките на контролиран от съда процес. „В случай на успешна продажба дружеството може да се отклони от пълно прекратяване на дейността“, допълват от компанията.

Защитата от фалит по глава 11 от законодателството в САЩ отлага задълженията на американско дружество към кредиторите му, като му дава време да реорганизира дълговете си или да продаде части от бизнеса, допълва BBC.

Търговските обекти и платформите за електронна търговия на Forever 21 зад Океана се управляват от други притежатели на лицензи и няма да бъдат засегнати от подаването на молба за защита от фалит.

Forever 21 е собственост на Catalyst Brands - дружество, създадено на 8 януари чрез сливането на предишния собственик - Sparc Group, и JC Penney - верига универсални магазини, която от 2020 г. е собственост на операторите на търговски центрове и Simon Property Group. Когато Catalyst Brands беше създадена, тя заяви че „проучва стратегически възможности“ за Forever 21, допълва Reuters.

Authentic Brands ще продължи да притежава търговската марка и интелектуалната собственост на Forever 21, въпреки че миналата година главният изпълнителен директор Джейми Солтър нарече придобиването на Forever 21 „най-голямата грешка, която направих“, припомня агенцията.

Търговецът на бързооборотна мода е основан в Лос Анджелис през 1984 г. от южнокорейски имигранти.

През няколко десетилетия неговите евтини, модерни дрехи и аксесоари стават все по-популярни сред младите хора и марката се превръща в конкурент на гиганти в областта на бързата мода като Zara и H&M.

В пика на продажбите си през 2016 г. Forever 21 има 800 магазина по света, 500 от които се намират в САЩ.