Базираният в Швеция автомобилен производител Volvo Cars обяви планове за съкращаване на разходите в размер на 18 млрд. шведски крони (1,87 млрд. долара), тъй като оперативната му печалба рязко спада през първите три месеца на годината.

Компанията, която е собственост на китайския Geely Holding, отчете оперативна печалба за периода в размер на 1,9 млрд. крони, което е по-малко от 4,7 млрд. крони през същия период на миналата година, отбелязва CNBC.

Според нея резултатите отразяват спада в продажбите на едро като част от планираното намаляване на запасите през последните три месеца на 2024 г., неблагоприятните валутни ефекти и широките сътресения в автомобилната индустрия.

Volvo Cars заяви, че нейният т.нар. „план за действие по отношение на разходите и паричните средства“ ще включва намаляване на инвестициите и съкращения в операциите по целия свят. Компанията не предостави допълнителна информация за потенциалния мащаб на съкращенията, но заяви, че ще актуализира информацията с „повече подробности възможно най-скоро“.

Volvo Cars заяви, че вече няма да предоставя финансови насоки за 2025 г. и 2026 г.

Президентът на САЩ Доналд Тръмп наложи 25% мита върху автомобилите, внасяни в САЩ, по-рано този месец. Белият дом заяви, че планира да наложи мита и върху автомобилни части, които ще влязат в сила не по-късно от 3 май, припомня CNBC.

„Автомобилната индустрия се намира в средата на много труден период с невиждани досега предизвикателства“, заяви Хокан Самуелсон, главен изпълнителен директор на Volvo Cars. „Въпреки че все още имаме много работа, нашата посока напред е съсредоточена в три области: рентабилност, електрификация и регионализация“, добави той.

„Налице е спад в обема, а освен това и ценова конкуренция, нови играчи в електрическия сегмент, особено такива, които влияят на цените като цяло. И освен това сега имате сътресения с допълнителните тарифи, така че всичко това прави много трудно да се предвиди бъдещето.“

Делът на продажбите на „електрифицирани автомобили“, които Volvo Cars определя като всички превозни средства с възможност за зареждане, достига 43% през първото тримесечие. Целта на компанията е до 2030 г. делът на тази категория да достигне 90% до 100% от глобалните продажби, допълва CNBC.