Spotify няма намерение да връща служителите в офиса
Те не са деца, а зрели хора, и сме инвестирали много време за наемането им, обяснява главният директор по човешки ресурси
&format=webp)
На фона на множеството заповеди за връщане в офиса от технологични гиганти, включително Amazon и IBM, Spotify не вижда необходимост да третира служителите си „като деца“ и да прекратява популярната си политика за работа от вкъщи.
През 2023 г. стрийминг платформата предприе мащабна трансформация като съкрати 17% от персонала си, а главният изпълнителен директор Даниел Ек призна, че този ход е оказал по-голямо въздействие, отколкото компанията е очаквала.
Решението помогна за повече от удвояване на пазарната стойност на Spotify през 2024 г., тъй като групата отбеляза рекордни тримесечни приходи, като същевременно намали разходите. Въпреки това, съкращенията са разклатили корпоративния морал отвътре, отбелязва Fortune.
„Не можеш да прекараш много време в наемане на зрели хора, а след това да се отнасяш с тях като с деца“, казва главният директор по човешките ресурси на Spotify Катерина Берг пред Raconteur във връзка с политиката на групата за гъвкаво работно място.
„Ние сме бизнес, който е дигитален от самото си раждане, така че защо да не дадем на нашите хора гъвкавост и свобода? Работата не е място, на което идваш, а нещо, което правиш.“
През февруари 2021 г. Spotify се присъедини към други технологични групи, като позволи на служителите си да „работят отвсякъде“. Това им даде възможност да избират къде да изпълняват задълженията си, при условие че компанията има офис в съответната юрисдикция.
За разлика от други компании, които вкараха служителите си в хибриден модел, като Meta, или поискаха пълно връщане в офиса, като Amazon, Spotify не се отказа от дистанционния модел.
Една от основните причини за това вероятно е ефектът, който той има върху персонала.
През второто тримесечие на 2022 г. процентът на прегаряне е бил с 15% по-нисък в сравнение със същия период на 2019 г. Компанията също заяви, че е подобрила разнообразието на своите таланти.
Въпреки положителните фактори, Берг признава, че това не е идеалната настройка.
„По-трудно е и всички се борим да си сътрудничим във виртуална среда. Но означава ли това, че ще започнем да принуждаваме хората да идват в офиса веднага щом се появи такава тенденция? Не.“
Компанията все още използва новаторски начини да насърчава служителите си, които обичат музиката, да идват в офиса, включително организиране на сесии listening lounge с участието на поп звезди, сред които Оливия Дийн и Rag „n“ Bone Man.
Служителите също така са силно насърчавани да идват в офиса по време на „основната седмица“ на Spotify, за да се свържат отново и да обсъдят стратегията, допълва още директорът по човешки ресурси в стрийминг гиганта.