Нови искри между Анди Джаси и служителите в Amazon заради връщането в офиса
Според персонала, моделът на пет дни работа в офиса е задкулисен начин за съкращения. Изпълнителният директор отрича категорично
Главният изпълнителен директор на Amazon Анди Джаси отхвърля спекулациите, че стратегията персоналът да се върне обратно на петдневна седмица в офиса цели допълнителни съкращения по задкулисен начин.
„Някои хора изказват предположения, че причината да направим това е задкулисно уволнение или че сме сключили някаква сделка и затова сме карали служителите да се връщат. Мога да ви кажа, че и двете неща не са верни.“, категорично е заявил Джаси по време на среща с персонала на компанията, съобщава CNBC.
„Става въпрос за нашата култура и за укрепването ѝ.“, допълва той.
Според Джаси, връщането в офиса на пълен работен ден ще позволи на Amazon да бъде „по-добре подготвена да изобретява, да си сътрудничи и да бъде достатъчно свързана един с друг и с нашата култура, за да предоставя най-доброто за клиентите и бизнеса“.
Amazon обяви задължителното връщане в офиса през септември. Преди това се изискваше служителите да бъдат в офиса поне три дни в седмицата. Сега те ще трябва да се придържат към новата политика до 2 януари.
Това предизвика ответни реакции от някои, които твърдят, че са също толкова продуктивни, когато работят от вкъщи или в хибридна работна среда, колкото и в офиса.
Други заявиха, че новата политика е в съответствие с продължаващите усилия на Джаси за намаляване на разходите, като предположиха, че е средство за принудително съкращение на персонала. От началото на 2022 г. досега Amazon е съкратила над 27 000 служители.
Компанията предоставя разнообразни услуги за придвижване на служителите, които варират в зависимост от местоположението, но включват безплатни маршрутки, субсидиран паркинг, възстановяване на разходи за градски транспорт, споделени пътувания и разходи за велосипеди, заяви говорител на Amazon пред CNBC.
Ръководителят на облачните услуги Мат Гарман също защити решението миналия месец, като заяви, че служителите, които не са съгласни с новата политика на компанията, могат да напуснат, съобщи по-рано CNBC.
Гарман заяви, че е разговарял със служителите и „девет от десет души са доста развълнувани от тази промяна“.
Коментарите му допълнително разгневиха служителите на Amazon. Според копие на писмо, разгледано от CNBC, около 500 служители, работещи за Amazon Web Services, са отговорили на Гарман миналата седмица, като критикуват забележките му и поставят под въпрос предимствата на петдневното връщане на работа в офиса.
„Призоваваме ви да преразгледате коментарите и позицията си относно предложения петдневното връщане в офиса. Дистанционната и гъвкава работа е възможност за Amazon да заеме водеща позиция, а не заплаха. Искаме да работим за компания и лидери, които признават и използват този момент, за да преоткрием начина си на работа.“, пишат служителите.
Писмото включва анекдоти от служители на AWS, които подробно описват как петдневно присъствие в офиса ще се отрази на техния „живот и работа“.
Един от служителите споделя, че му е наредено да се върне в офиса въпреки, че е получил физически увреждания, а друг, че му е съобщено да използва платен отпуск, за да се грижи за болен член на семейството, вместо да му бъде разрешено да работи от дома си. Друг служител се оплаква, че ще е принуден да пътува до офис „на повече от 200 мили от дома ми“.
Най-малко 37 000 служители са се присъединили към вътрешен канал в Slack, създаден миналата година, за да се застъпват за дистанционната работа и да споделят оплаквания относно връщането в офиса, съобщи CNBC.
Преди това те се противопоставиха на тридневния модел в офиса, като някои организираха протест в централата на Amazon в Сиатъл, за да изразят недоволството си.