Проучване на KPMG: Бонусите и повишенията остават само за работещи в офиса
Изпълнителните директори предпочитат подчинените им да са в офиса и отчитат, че работещите там имат по-голям шанс за кариерно развитие
На фона на продължаващата битка между служителите и ръководителите за завръщането в офиса, 86% от изпълнителните директори са готови да „възнаградят служителите, които идват физически на работа, с възлагане на по-благоприятни задачи, повишения или бонуси“.
Това показват резултатите в ново проучване на KPMG, проведено сред 400 изпълнителни директори в САЩ.
На практика, изпълнителните директори признават, че предпочитат персонала да бъде в офиса и отчитат, че служителите, които са там, имат по-голям шанс за кариерно развитие, пише Fortune.
Макар че изпълнителните директори „предпочитат цялостно връщане в офиса, необходимостта от гъвкавост все още е актуална“, допълват обаче аворите на доклада на KPMG.
Защо шефовете искат служителите в офиса
Главният изпълнителен директор на TeleSense Наим Зафар коментира пред Fortune, че предпочита служители, които идват в офиса, защото те показват по-високо ниво на ангажираност.
„Тези хора заслужават повече възможности, евентуални повишения и бонуси“, обяснява Зафар, който е и преподавател в Калифорнийския университет в Бъркли. Той също така е съосновател и главен изпълнителен директор на Bitzer Mobile, която през 2013 г. е придобита от Oracle.
„Разбира се, за всички нас е по-удобно да работим от вкъщи и да не се налага да се обличаме, да шофираме, да се борим с трафика и с други задължения от появяването ни на работа“, допълва той.
Макар да признава, че някои функции и задачи, например в ИТ сферата, продажби или научноизследователска и развойна дейност, не изискват толкова много присъствено време, за висшето ръководство е от съществено значение персоналът да бъде физически наличен. За служителите, които искат „да станат част от ръководството, да получат повишения и да движат компанията напред, това ще е много по-трудно, ако не са в офиса и не си сътрудничат“.
По същия начин други ръководители искат да се запознаят лично с кадрите, които ще повишават и назначават за изпълнението на важни проекти.
„Личното взаимодействие предлага ценна инвестиция в отношенията, позволявайки на лидерите да разберат по-добре силните страни на човека, предизвикателствата и траекторията на развитие“, коментира пред Fortune Дженифър Шилк, главен изпълнителен директор на компанията за подбор на персонал Summit Group Solutions.
„Макар че технологиите преодоляват някои пропуски, те не могат напълно да заменят дълбочината на човешката връзка, която се получава при личното сътрудничество.“
Не всички са се върнали в офиса
Докато изпълнителните директори биха предпочели работещите в офиса служители за повишения и бонуси, други остават непоколебими в запазването на политиките си за дистанционна работа.
Всъщност някои компании се възползват от предимствата на изцяло дистанционната работа.
Например Zillow, която наскоро съобщи, че кандидатите за работа са се увеличили четири пъти, откакто е започнала да работи дистанционно. Освен това главни изпълнителни директори на големи компании дори работят от дома си, включително Брайън Никол, настоящ главен изпълнителен директор на Starbucks и бивш на Chipotle.
Изпълнителните директори на по-малките компании все още настояват, че дистанционната работа може да бъде също толкова успешна, колкото и тази в офиса – и може да бъде свързана със същите възможности за развитие.
Катрин Лавери, съосновател и главен изпълнителен директор на BestSelf Co., коментира пред Fortune, че доверието и резултатите са по-важни от физическото присъствие.
„Дори в хибридни условия повишението трябва да се основава на резултати, а не на присъствието. Макар че личното сътрудничество може да бъде от полза за определени задачи, като творчески брейнсторминг, дистанционната работа може да бъде също толкова ефективна, когато се извършва правилно“, обяснява тя.
„Бъдещето на работата е свързано с гъвкавост, доверие и резултати, а не с това кой прекарва най-много време на бюрото в офиса.“