Повече от четири години след избухването на пандемията от COVID-19, светът все още не се е върнал напълно към „нормалното“.

Никъде обаче това не се вижда по-добре от начина, по който служителите реагират на изискванията за връщане в офиса (RTO).

В най-големите бизнес центрове моделите на присъствие се различават значително. Но ако има един град, който се доближава до старата норма, това е Париж, пише Fortune.

Френската столица превъзхожда всички свои конкуренти по присъствие в офиса - средно 3,5 дни за 1000 служители, анкетирани за доклада на мозъчния тръст Centre for Cities, което е много повече от 2,7 дни седмично в Лондон или 3,1 дни в Ню Йорк.

Но това не е всичко: парижани не се сблъскват с понеделника, както останалите, което води до много по-силно присъствие в офиса в началото на седмицата.

Около 80% от служителите в Париж идват в офиса три пъти седмично в сравнение с 62% в Лондон. Във френската столица работят най-малко хора изцяло от разстояние, а предимствата са от съществено значение за привличането на свежи таланти, което прави града отличник в почти всяко отношение.

И така, откъде идва тази разлика между Париж и другите градове?

Градският транспорт е осигурен

Работодателите във френската столица са задължени да покриват пътните разходи на служителите, което прави пътуването до работа далеч по-достъпно.

По-важното е, че компаниите не възстановяват само символична сума, а покриват от 50% до 100% от разходите на служителите за пътуване с градски транспорт. Поради тази причина само една четвърт от парижани посочват намалените разходи за придвижване до работа като предимство на хибридната работа, за разлика от над 40% от лондончани.

„Тъй като тези разходи изглежда са една от основните пречки за завръщане в офиса, това може да е сериозен фактор, допринасящ за високите нива на посещаемост на офиса в сравнение с други световни градове“, се казва в новия доклад по темата.

Транспортните разходи могат да бъдат голямо главоболие за служителите в градове като Лондон, особено защото много от тях са се преместили от градските центрове в предградията заради пандемията. Това е увеличило времето и разходите за придвижване през последните години. Лондон е най-скъпият град на Острова за пътуване, което го прави по-малко привлекателен.

Със сигурност някои парижани се противопоставиха на призивите на работодателите да се върнат в офиса. Те поискаха увеличение на заплатата, за да останат на работа, и посочиха проблемите с придвижването като недостатък, което показва, че гъвкавостта е приоритет и за тях.

Освен това в страната с богата история на защита на трудовите права, се забелязва голяма подкрепа за въвеждането на четиридневна работна седмица.

Корпоративна култура

Корпоративната култура в Париж често се изразява в следване на това, което иска работодателят.

Всъщност докладът установява, че парижани спазват повече предписанията на RTO, отколкото е необходимо на техните работодатели. Около 87% от тях настояват за определени работни дни - повече от другите градове в доклада.

Тази тенденция е различна от всички останали градове, изследвани от мозъчния тръст. Например в Торонто се наблюдава рязък контраст между това колко често служителите заявяват присъствие в офиса спрямо реалността, в която те действително са в него.

За град, спазващ РТО като Париж, работата наистина се връща към начина, по който е била преди 2020 г. Лондон вероятно трябва да вземе една-две страници от наръчника на Париж, като се има предвид, че по-младите служители се стремят да бъдат в офисите повече от по-възрастните си колеги.

„Лондон има огромни предимства – първокласен градски транспорт, широк пазар на труда и авангардни компании“, казва Андрю Картър, главен изпълнителен директор на Centre for Cities.

„Насърчаването на повече хора да се върнат в офиса, за да бъдат в унисон с другите световни градове, ще позволи на столицата да продължи да играе важните национални и международни роли и в бъдеще.“

Междувременно Париж може да отпразнува поставянето на нова летва на всичко, свързано с РТО.