Клюки, слухове, флиртове. Защо служителите не искат да се връщат в офиса
Всеки пети не желае да работи в офиса, за да избегне дразнещото поведение на колегите си, показва ново проучване
Изпълнителните директори и мениджъри са твърдо решени да върнат служителите в офиса след края на пандемията.
Задачата не е толкова лесна, а ако искат да се справят успешно с нея, първо трябва да потушат всяка възможност за клюки, слухове и флиртове на работното място, пише Fortune.
Това сочат най-новите данни на глобалната платформа за заетост Indeed, която е изследвала над 1000 служители и 500 работодатели във Великобритания.
Резултатите установяват, че всеки пети служител не желае да работи в офиса, за да избегне дразнещото поведение на колегите си.
Въпреки че клюките са най-големият проблем, прекомерното споделяне на информация също е фактор.
Средно два пъти седмично анкетираните работници признават, че разговарят прекомерно за личния си живот, както и за живота на колегите си, а това става все по-уморително за мнозина.
Над 20% се оплакват, че получават TMI (твърде много информация) от колегите си по лични въпроси.
В някои случаи дори шефовете осуетяват връщането си в офиса, като 25% от висшите мениджъри го правят с цел да избегнат "дразнещите ги служители".
В същото време някои поведения надхвърлят границите.
Независимо дали са у дома или в офиса, служителите се дразнят хора, които си приписват заслуги за работата (46%), говорят вместо колегите си (36%) или прилагат микроуправление (34%).
"Нашите данни подчертават променящото се с течение на времето поведение на работното място, повлияно от пандемията, което имаше повече служители, работещи от разстояние", обяснява Дани Стейси, ръководител на отдела за проучване на таланти във Великобритания в Indeed.
"Винаги ще има навици на колеги, които ни разочароват, и поведения, които са неприемливи." Предвид това, Стейси препоръчва на работодателите "да създават повече моменти на връзка за служителите".
По този начин всяко раздразнение между тях може да бъде заменено с приятелство – или поне с взаимно разбиране и уважение един към друг, въпреки различията им, смятат експертите.
След като по време на пандемията служителите започнаха да работят от вкъщи, сега те сякаш са забравили как да се държат в офис среда.
Други проучвания установяват, че значителна част от тях все още се обличат така, сякаш работят от дивана си, правят лежерни почивки за обяд или просто се държат странно в офиса.
Данните потвърждават, че повече от половината работници казват, че възможността да се държат неформално (в рамките на разумното) на работното място ги кара да се наслаждават повече на работата си.
Липсата на официалност обаче е разочарование за работодателите, които все по-често изпращат служителите си на курсове за обучение по етикет.
Пример за това са консултантстките компании от Голямата четворка в света. Deloitte, PwC, KPMG и EY предлагат на новопостъпващите младши служители обучение по меки умения, включително уроци за това как да се изказват по време на срещи.
Мика Майер, ръководител на Beaumont Etiquette, наскоро заяви пред Business Insider, че нейните курсове по етикет на цена от 2500 долара за корпоративни групови сесии, са отбелязали рязък ръст на интереса. "Започнахме да наблюдаваме по-голям интерес от хора, които питат: "Какви са новите правила в офиса след пандемията? Имаме ли право да говорим един с друг?", споделя тя.
Ето защо над 60% от компаниите само в САЩ заявяват, че през 2024 г. ще се възползват от помощта на обучения по етикет, като тази на Майер, за да научат служителите си как да се обличат подходящо в офиса, да общуват с клиенти и да уважават споделените пространства, показва проучване на Resume Builder, проведено сред над 1500 ръководители.
Работодателите все пак не трябва да ограничават странностите на подчинените си до прекалени граници, така че да се стигне до крайното им нежелание да работят в офиса.
Всъщност, за над 41% от служителите, опитът с неформално "но все пак професионално" поведение в етапите на интервюто често е това, което ги е привлякло да се присъединят към компанията на първо място.
"За работодателите е важно да намерят баланса между това служителите да бъдат себе си и поддържането на професионална среда, в която всички колеги се чувстват комфортно", казват в заключение експертите.