Креативност на клик разстояние: Ще преобърне ли новият ъпдейт на ChatGPT рекламната индустрия
Най-новата функция за генериране на изображения директно в ChatGPT поставя под въпрос бъдещето на традиционните творчески процеси
&format=webp)
Само преди дни OpenAI обяви, че потребителите на ChatGPT вече ще могат директно да генерират изображения в платформата. Реакциите, разбира се, са експлозивни, пише Fast Company.
Захранван от новия мултимодален модел GPT-4o, чатботът вече не просто пише, а буквално рисува идеите ни.
Един от първите, които изпробват функцията, е основателят на Turbo Design - Шейн Дивайн.
Той иска от ChatGPT да превърне обикновен кадър от офиса в реклама на McDonald’s. „Свършено е с нас“, коментира той, след като получава резултата.
We are cooked pic.twitter.com/LfWizvSEoh
— Shane Levine (@theShaneLevine) March 26, 2025
В социалните мрежи веднага се появяват предположения, че това е само началото на края за традиционните рекламни фотосесии и криейтив кампании. Дали банер рекламите и постерите на спирките вече ще бъдат генерирани изцяло от изкуствен интелект? Спокойно - има още доста какво да се желае.
Всъщност хората в индустрията не звучат особено притеснени. По-скоро са дори заинтригувани.
В подкаста Brand New World на Fast Company, креативни директори, маркетинг мениджъри и шефове на агенции отговарят в един глас: Генеративният AI е помощник, а не заместител.
Дори в собствената си реклама за Super Bowl, OpenAI използва модела Sora не за финалната продукция, а просто като концептуален инструмент. „Работихме под напрежение и Sora ни помогна да експериментираме с идеи, с кадри, с ъгли - ускорява целия процес“, споделя главният маркетинг директор на компанията, Кейт Руш.
По мнение на Дийпти Пракаш, оперативен директор на Omnicom Advertising Group, новата възможност на ChatGPT е доста добър ход. Тя прави креативния процес по-естествен и лесен, а чатботът се превръща в нещо като „спаринг партньор“ в брейнсторминга, както и във визуалната презентация на идеите ни.
„Визуалното качество може и да не е на нивото на специализираните инструменти“, казва тя, „но е предостатъчно за нови компании и бизнес лидери да изграждат и представят концепции.“
Omnicom вече разработи своя платформа - CollectiveAI - която интегрира технологии като OpenAI, Google, Adobe, Microsoft и други. Целта е да се създава съдържание, базирано на вече реализирани кампании на групата.
„Това за нас не е нещо ново, просто подобрява инструментите, с които разполагахме до момента“, обобщава Пракаш. „Но се надяваме, че това е още една стъпка към AI, който не просто изпълнява задачи, а участва в целия творчески процес като истински партньор.“
Омид Фарханг, основател и CEO на награждаваната независима агенция Majority, описва най-новия ъпдейт на ChatGPT като момент, който „вече знаеш, че идва, но пак не можеш да повярваш, че е тук“. Сравнява го с първия път, когато е гледал Netflix на телефона си.
Докато някои потребители в социалните мрежи се паникьосват и говорят за „смъртта на креативността“, Фарханг вижда нова възможност - и то особено голяма за малките агенции.
„За първи път да си малък и нов бизнес изглежда като предимство. Вече ги няма старите отдели и остарелите процеси на работа, с които трябва да се борим. Можем да се движим по-гъвкаво, да бъдем по-смели и, най-важното, да развихрим въображението си.“
Фарханг насърчава всички творчески професионалисти да прегърнат новите AI инструменти:
„Още от зората на човечеството всяко поколение живее с илюзията, че е достигнало върха на потенциала си - докато не се появи иновация, която да ни напомни, че ние изобщо не сме пеперудата, а всъщност сме просто пашкула. Всички тези реакции, спекулации и съпротива към изкуствения интелект са просто страх от неизвестното.“