Потребителското доверие в Германия продължава да пада
Потребителското доверие в Германия се е понижило за четвърти пореден месец, сочи публикувано днес изследване на германския институт за пазарни проучвания Ге еф Ка (GfK), цитиран от ДПА.
Нюрнбергският институт отбелязва, че потребителското доверие е достигнало най-ниското си равнище от лятото на 2005 г., до голяма степен в резултат на опасенията за покачване на цените.
"Възстановяване на потребителския климат е малко вероятно, дори към края на годината", отбелязва институтът.
Публикуваните вчера от германската статистическа служба предварителните данни за инфлацията показват годишна инфлация от 3 процента за ноември. Според хармонизирания индекс на Европейския съюз (ЕС) равнището та този показател е дори по-високо - 3.3 процента.
Индексът на потребителското доверие за декември се е понижил до 4.3 пункта, което е спад спрямо коригираното равнище от 4.8 пункта за ноември.
Ге еф Ка отбелязва влиянието на "добре известните рискови фактори за икономиката" като силното евро, сътресението на международните финансови пазари и високите цени на храните и енергията.
Институтът допълва, че "усещането за неизбежна инфлация" влияе на германските потребители въпреки положителните фактори като непрекъснатото подобрение на трудовия пазар и увеличаващите се доходи.