Емисионната цена на Март България - 1 лв.
Цената, на която от Март България ще въведат акциите за търговия на регулирания пазар е равна на номиналната им стойност, а именно 1 лв. Това пише в одобрения от Комисията за финансов надзор Проспект за публично предлагане на акции.
В него се посочва, че намерението на акционерите на Март България за продажба на част от акциите цели формиране на ликвидност и достатъчен обем свободно търгуеми акции. Компанията не предвижда да набира капитал от Българска фондова борса, като на пазара ще се пуснат съществуващи вече книжа.
Според документа основните акционери, с по равно дялово участие в капитала на Март България, са Петър Табов и Момчил Аврамов. Те притежават съответно по 500 хил. акции с номинал от 1 лв. от основния капитал, в размер на 1 млн. лв.
В проспекта се посочва още, че методът на продажба ще бъде определен допълнително от акционерите, съобразно правилата на регулирания пазар. Допуска се това да се случи чрез директни продажби на свободния пазар, чрез система от аукциони или по друг метод, определен от акционерите. Не е предвидено преференциално третиране на определените категории инвеститори.
Проспектът за допускане до търговия на регулиран пазар на акции на Март България цели регистрирането на емисията на Неофициалния пазар на БФБ. Целта на листването, според акционерите, е предоставяне на възможност за запознаване на публиката с дейността на компанията, както и формиране на пазарна оценка на дружеството.
Решението за преобразуване на Март България в публично дружество е взето на проведено на 12 септември 2007 г. ОСА. Упълномощеният инвестиционен посредник по обслужване на процедурата по листване е Еврофинанс.
По последни данни печалбата на компанията за 2006 г. е в размер на 210 хил. лв. при 69 хил. лв., година по-рано. Приходите за сравняваните периоди са съответно 11.78 млн. лв. и 9.87 млн. лв. Разходите съответно също отчитат ръст от 9.78 млн. лв. на 11.51 млн. лв.
Собственият капитал на компанията към 30 септември 2007 г. е 1.227 млн. лв. при 609 хил. лв. към 2006 г. и 1.942 млн. лв. в края на 2005 г. Дружеството няма нетекущи пасиви, като текущите към миналия септември са 284 хил. лв. През годините те са се движили в порядъка от 508 хил. лв. за 2006 г. и 567 хил. лв. към 2005 г.
От своя страна нетекущите активи към 30 септември 2007 г. са оценени на 98 хил. лв. при 19 хил. лв. и 15 хил. лв. съответно към 2006 г. и 2005 г. Сумата на дългосрочните активи съответно се движи, както следва – 1.41 млн. лв. (септември 2007 г.), 1.1 млн. лв. (2006 г.) и 2.5 млн. лв. (2005 г.).
Март България извършва електронна дистрибуция на ваучери за зареждане на стартови пакети на мобилните оператори и доставки на всички телеком продукти, предназначени за продажба през търговски обекти. Създадена е през 2002 г. с основен предмет на дейност разпространение на предплатени комуникационни продукти.
Разполага с мрежа от шест офиса в София, Пловдив, Варна, Бургас, Хасково и Велико Търново. В компанията са заети 45 души, а броят на транспортните средства, които обслужват дейността е 32.
*Снимка - БГНЕС фото