За първите три месеца на годината нетните рекламни бюджети са възлезли на 41.6 млн. лв., каза Красимир Гергов председател на АРА-България по време на откриването на 13-я рекламен форум.

Сумата представлява спад от 20% спрямо същия период на миналата година, когато те са били 53.2 млн. лв.

За цялата изминала година нетните рекламни бюджети са на стойност 518.8 млн. лв., или повишение с 9% на годишна база, когато те са били 473.92 млн. лв.

С най-голям дял от рекламния пазар и през изминалата година е била телевизията, където са били насочени 49.66% от рекламните бюджети.

Следват пресата с 21.09%, външната реклама с 14.9%, радиото с 8.08% и интернет с най-малък дял от едва 4.03%.

От началото на 2009 година единствено рекламата в пресата бележи ръст от 10%, а с без изменение са били рекламата в интернет и радиото.

За посочения период най-голямо понижение бележи рекламата в телевизията, която се понижава с 25%, следвана по намаляване от външната реклама с 15%.

Възможно е начало на тенденция на обединение на медии в настоящите времена на криза, прогнозира Гергов. Така медиите по-широко ще навлязат на рекламния пазар, като в същото време ще намалят съществено своите разходи.

Интернет рекламата за изминалата година е 20.93 млн. лева, като ръста спрямо предходната година възлиза на значителните 62%. Повишението в този сегмент за периода 2005-2007 е между 86 и 89% годишно.

Интернет ще е един от растящите пазари през тази година, допълни още Гергов.

Снимка: БГНЕС