От десет часа тази сутрин регистрационната система на Контролния пропускателен пункт Свищов-Зимнич отново блокира и това спря работата на фериботния комплекс. Въпреки че от румънска страна системите работят и няма проблеми, в Свищов са блокирани над 100 камиона. Около 130 ТИР-а са преминали през ферибота през последното денонощие, но километричните опашки на митницата в крайдунавския град остават. Четиридневната криза продължава, въпреки частичното отваряне

на Дунав мост и денонощния режим на работа на ферибота.

Около петдесет камиона са превозени от платформата тази нощ, а доста шофьори поеха риска да поемат към Дунав мост, Оряхово и Никопол. Така опашката намаля наполовина, съобщава БНТ.

"Ситуацията е овладяна. Беше доста изнервено и напрегнато. До края на деня се надяваме опашката от ТИР-ове да бъде изчистена. Голямата криза за момент ще бъде избегната" - твърди Пламен Александров, заместник-кмет на община Свищов.

Шофьорите обаче са убедени, че проблемът ще се повтори, когато след дни поемат по обратния път. Задават въпроси кой допусна безобразното състояние на Дунав мост, въпреки високите такси за преминаване и скъпите винетки.

"Никой нищо не казва, на връщане ще е същото, само че от румънска страна. Будапеща е столица на държава, има четири моста, а ние сме две държави и имаме един мост. Какво да си говорим повече! И това е главен път за Европа, Азия и Европа - това е пътя!" - недоволства потърпевш шофьор.

"Винетката колко е - хиляда лева! Колко камиона са тука, я ги съберете и сметнете! И миналата година чакахме по два дена на Русе" - твърди друг шофьор на камион.

"Нашите работодатели плащат неустойка! Всички сме със срокове. Нищо! Една студена вода от Дунава!" - коментира тираджия.

Шофьорите се възмущават и заради задължението да доплащат скъпи дневни винетки, защото срокът им изтича докато чакат на километричните опашки и калкулират огромни загуби, които никой няма да компенсира.