Свързването на България и Румъния през р. Дунав с още два нови моста ще бъде един от приоритетите в развитието на инфраструктурата за новия програмен период 2014-2020 година.

Предвижда се строителство при Силистра - Кълъраш и втори мост при Русе - Гюргево. Сега близо петстотинкилометровата граница се обслужва от едно съоръжение, наричано Мост на дружбата. В края на май, обаче, трафикът ще поеме и Дунав мост 2 при Видин - Калафат, където текат довършителни работи.

Строителството на Дунав мост 2 е на финала, съобщава БНТ. Довършва се хидроизолацията на едно от автомобилните платна, на другото се полага вече асфалт. Съвсем малко работа остава и по ж.п. линията, главно по контактната й мрежа.

Работниците оформят и специалните фуги от двете страни на моста, които ще поемат амплитудите на свиване и разширяване през различните сезони.

Високото ниво на Дунав пречи на работата, която е по диафрагмите около защитните елементи при последните два стълба, но въпреки всичко на по-високите части, които не са залети, се работи. Строителните работи вървят по график, каза Соня Мачорска, експерт „Връзки с обществеността" в FCC construccion.

Напълно готова е и сградата за българо-румънското търговско дружество, което ще управлява Дунав мост 2. Има идея мостът да бъде наречен "Бонония". Красивият мащабен строеж дори е възпят в стихове от неговите строители.

В края на май по дългоочаквания втори мост над Дунав ще преминат първите автомобили.