Цената на застраховката Гражданска отговорност (ГО) в момента е сравнителни ниска. Ако трябва да стигаме европейските нива, това ще е трудно най-малко поради факта, че българският потребител е с доста по-малки финансови възможности, заяви Лазар Георгиев, член на УС на Лев Инс и директор на Софийски корпоративен център по време на форума Шумът на парите, организиран от Profit.bg.

Всички застрахователи от началото на годината се опитват да повишат цената и това до голяма степен е поради това, че в края на годината всички все още смятаме, че има кампания по Гражданска отговорност, а в последните години виждаме, че това не е така.

Цената слиза надолу и тогава вече нивата, които достига са вече по-ниски от тези в предните години.

Голяма част от премиите са на разсрочено плащане и застрахователят трябва да изчака 15 дни, преди да прекрати застраховката, а някои застрахователи изчакват и 20-30 дни, а и още по-дълъг период. Това забавяне изкривява пазара, според Георгиев.

След въвеждането на електронната полица този контрол по изписани полици и неотчетени при застрахователите се повиши максимално. Ако всички компании реализират плащането на съответните вноски по електронен път, това нещо също ще се промени, смята Георгиев.

В рамките на 15 дни всяка компания ще си прекратява неплатените полици без въобще да е необходимо да изчаква отчитането от страна на застрахователните посредници, регистрирането в системата и т.н.

През 2013 г. форумът „Шумът на парите“ се организира със съдействието на ВИП спонсора Евро Финанс и основните спонсори – SG Експресбанк, вносителят на автомобили Chevrolet, застрахователното дружество Армеец, Пенсионно-осигурителна компания Доверие и дружествата за управление на активи Актива Асет Мениджмънт и ЕФ Асет Мениджмънт. Сред спонсорите на събитието са и Balkans International Wine.

Медийни партньори на събитието са Дарик радио, телевизия Bulgaria on air, сп. Мениджър, в. Стандарт, SeeNews, imot.bg, novini.bg и insurance.bg.

Организационен партньор е компанията за управление на събития Ивенто. Форумът се осъществява с комуникационната подкрепа на агенция за връзки с обществеността AMI Communications България.