Служители на Държавния департамент на САЩ похарчили 630 000 долара, за да получат повече "харесвания" във Facebook, което накарало други служители да се оплачат на регулатор, че департаментът "купува фенове" в социалните медии, информира Wahington Examiner.

Бюрото по международни информационни програми към Държавния департамент на САЩ е похарчило парите, за да увеличили броя на „харесванията“ на страницата си в социалната мрежа в периода 2011- март 2013 г.

Мнозина критикуват рекламните кампании като 'купуване на фенове', които може веднъж да са кликнали на реклама или да са 'харесали' снимка, но реално не се интересуват от съответните теми и не са продължили да бъдат активни на страницата.

Благодарение на тези разходи броят на почитателите на англоезичната страница на бюрото се е увеличил от 100 000 до над 2 милиона, както и до 450 000 на чуждоезичната страница във Facebook.

Въпреки това те не са успели да достигнат до желаната аудитория, която в по-голямата си част е от по-възрастни и по-влиятелни хора, в сравнение с тези, които харесват страницата във Facebook. Само около 2% от феновете на практика харесват, споделят или коментират съдържанието, което се качва на страницата.

През септември 2012 г. от Facebookпромениха подхода си към начина, по който потребители виждат това което излиза на техните профили и скъпите кампании за набиране на фенове до голяма степен изгубиха стойността си. Бюрото сега трябва да постоянно да плаща за спонсорирани реклами, за да може съдържанието да е постоянно видимо дори за хората, които вече са харесали страниците му.

Друг проблем с използването на социалните медии от страна на бюрото е липсата на стратегия за достигането до подходящата аудитория.

Бюрото не само че не разполага със собствена стратегия по отношение на социалните мрежи, но различни бюра в Държавния департамент разполагат с над 150 акаунта в социалните медии, които са некоординирани и често се припокриват.