Фирмите и гражданите ще получават имейл от Националната агенция за приходи след всяко плащане на данъци. В този имейл ще се описва кои задължения към хазната са погасени с преведените пари. Новата услуга стартира в петък първо за големите и средните данъкоплатци, тъй като всички регистрирани по ДДС фирми и граждани задължително обявяват пред НАП имейл за кореспонденция. Броят на големите данъкоплатци е около 1000, а на средните - близо 4000.

От новата услуга обаче могат да се възползват всички. В приходната агенция знаят електронните пощи и на хиляди обикновени граждани, които са ги обявили в годишните си данъчни декларации за облагане на доходите. Получаването на имейл при плащането на данъци е удобно заради въведената единна сметка за внасяне на всички налози. Например, ако фирмата преведе 100 000 лв. на НАП, ще получи имейл, в който ще бъде описано каква част от сумата е отишла за погасяване на ДДС, каква част за осигуровки на работниците, каква част например за старо задължение по налога върху печалбата или по ревизионен акт.

Гражданите и фирмите могат и сами да следят по интернет какви задължения имат към хазната. Това става, като си вземат от офис на НАП Персонален идентификационен код. С него през сайта на НАП имат достъп до своята данъчно-осигурителна сметка, където може да се видят подробности за всяко задължение и плащане.