Mercedes-Benz е продала 4 895 автомобила от струващия 29 900 долара модел CLA купе в първия цял месец след пускането на колата на щатския пазар, което е помогнало на марката да отчете 25% ръст в продажбите за октомври и да удвои преднината си на пазара на луксозни автомобили отвъд океана, пише Bloomberg.

Общият брой продадени автомобили от марката Mercedes нараства до 30 069, след като продажбите на E-класата са скочили с 23% на годишна база, съобщиха от Daimler AG. Марката BMW на Bayerische Motoren Werke AG отчита продажби от 27 574 автомобила, или ръст от 4.2%.

Моделът CLA, който е най-евтиният на Mercedes в САЩ, е помогнал на марката да увеличи преднината си в продажбите от началото на годината пред BMW до 4 986 автомобила, в сравнение с 2 491 до септември. Mercedes е продала 245 125 коли в САЩ от началото на годината срещу 240 139 за BMW. Така Mercedes се опитва да сложи край на поредицата от две години, в които BMW бе лидер по продажби на луксозни автомобили в САЩ.

Главният изпълнителен директор на Daimler Дитер Цетше обяви през юли, че очаква неговата компания отново да не успее да го направи през 2013 г.

Ръстът в продажбите на BMW за октомври бе подпомогнат от 5-тата серия, чиито продажби нарастват с 19% и от компактният SUV модел X1, чиито продажби скачат с 60%.

Данните не включват товарните автомобили и мини автомoбилите Smart на Daimler и както и марката Mini на BMW, Които не са луксозни коли.

Притежаваната от Toyota Motor Corp. Lexus, която бе най-продаваната луксозна автомобилна марка в САЩ в течение на 11 години до 2010 г., отчита 14% ръст на продажбите за октомври. Продажбите на Lexus нарастват до 22 719 за месеца и се увеличават с 12% до 213 479 за годината.

Cadillac на General Motors Co. отбелязва 9.5% ръст на продажбите до 14 792 автомобила през октомври, вследствие на търсенето на новите седанови модели ATS и XTS. Продажбите на Cadillac за годината се увеличават с 27% до 148 206.

Продажбите на Audi в САЩ нарастват с 11% до 13 001 през миналия месец. Audi, която отчита рекордни продажби в 34 поредни месеца, обяви 39% ръст на продажбите на модела Q5 и 11% увеличение при A4. Продажбите на марката от началото на годината нарастват с 13% до 127 412 броя.