Луксозна група Hermès отчете по-високи приходи за първото тримесечие на годината, но въпреки това, резултатите леко се разминават с очакванията на анализаторите.

Приходите ѝ нарастват със 7% на годишна база през първото тримесечие на обща стойност 4,1 млрд. евро, което е малко под консенсусната оценка от 7,6%, цитирана от анализаторите на Citi, които все пак пределиха резултатите като "достойни", отбелязва CNBC. Анализаторите на Deutsche Bank от своя страна заявиха, че резултатите все пак са "стабилни", като слабостта им се дължи на продажбите на часовници и парфюми.

Продажбите през първото тримесечие отбелязват забавяне спрямо 18-процентния ръст през четвъртото тримесечие на 2024 г., макар и на фона на висока база за сравнение.

Акциите на Hermès поевтиняха с 1,3% в сутрешните сделки в четвъртък, като стойността им достигна 244,5 млрд. евро (278,2 млрд. долара) - малко по-малко от 245,7 млрд. евро на LVMH, според изчисления на CNBC по данни на LSEG.

Продажбите в Азия извън Япония нарастват с 1% през периода „въпреки особено високата база за сравнение и спада в трафика в Китай от края на първото тримесечие на 2024 г.“, заяви компанията, цитирана от Financial Times.

„В средносрочен план, въпреки икономическата, геополитическата и паричната несигурност, групата потвърждава амбициозната цел за ръст на приходите при постоянни валутни курсове“, се казва още в изявлението на компанията.

Ключовото подразделение на производителя на Birkin за кожени изделия и аксесоари за езда нараства с 10%, докато часовниците се сриват с 10%, а парфюмите и козметиката остават без промяна.

Луксозната група е едно от най-устойчивите имена в сектора благодарение на изключително богатата си клиентска база и търсенето на чанти, което надвишава предлагането, допълва Financial Times.

Фактори като икономическите затруднения след бума на пандемията и задъхващата се китайска икономика сега обаче се засилват от агресивната търговска война на американския президент Доналд Тръмп.

На този фон Hermès съобщи, че ще повиши цените си в САЩ от началото на май, за да компенсира въздействието на митата , заяви финансовият директор на компанията в четвъртък.

„Увеличението на цените, което ще въведем, ще бъде само за САЩ, тъй като има за цел да компенсира митата, които се прилагат само за американския пазар, така че няма да има увеличение на цените в другите региони“, коментира Ерик дю Халгует, изпълнителен вицепрезидент по финансите на Hermès, по време на разговор с анализатори, който последва оповестяването на резултатите за първото тримесечие.

Цените ще се повишат от 1 май и ще имат за цел да „компенсират напълно“ въздействието на универсалната 10-процентна тарифа, наложена от Белия дом в началото на април, а не на 20-процентните мита, с които ЕС може да се сблъска, освен ако не успее да договори нова сделка по време на 90-дневната отсрочка на Тръмп, допълва CNBC.

Анализаторите прогнозираха, че луксозният сектор ще понесе по-малък удар от митата в сравнение с други търговци на дребно поради способността им да прехвърлят увеличените разходи за внос върху клиентите с високи разходи.

Те обаче ще се сблъскат със сериозни затруднения от широкообхватно свиване на потребителските разходи в резултат на по-слаб глобален икономически растеж или опасения от рецесия.

По-рано тази седмица Hermès изпревари основния си конкурент – другия френски гигант в луксозните стоки LVMH, по пазарна капитализация, след като той отчете неочакван спад на продажбите за първото тримесечие.

В сряда стойността на Hermès възлизаше на 249,5 млрд. евро спрямо 242,7 млрд. евро на LVMH, по данни на FactSet, допълва CNBC.

LVMH, контролирана от френската милиардерска фамилия Арно, неуспешно се опита да придобие Hermès преди десет години. Въпреки че пазарната капитализация на Hermès е на същото ниво, годишните приходи са по-малко от една пета от тези на разрастващата се LVMH, която притежава луксозните марки Louis Vuitton и Dior, алкохолната компания Moët Hennessy, американския бижутер Tiffany и веригата за красота Sephora.