Пиер-Алексис Дюма е шесто поколение потомък на Hermès, известна с чантите Birkin и Kelly, който по настоящем заема поста творчески директор в луксозната империя.

И макар че за повечето хора сума от порядъка на 9000 евро за тези аксесоари е непосилна, той настоява, че има разлика между цена и разход, пише Fortune.

„Винаги съм чувал, че чантите Hermès са много скъпи. Не, цената не е скъпа, тя отговаря на прецизното изработване с необходимото ниво на внимание към детайла, така че да имате качествен предмет. Скъп е продукт, който не дава това, което трябва да ви даде, но сте платили доста голяма сума за него, а след това той ви предава - това е скъпо.“

Пиер Дюма не е единственият в семейството, натоварен с ръководството на мултимилиарден бизнес с луксозни стоки - братовчед му Аксел е главен изпълнителен директор, а баща му Жан-Луи е създал емблематичната чанта Birkin.

Чантите обаче не са единствените артикули на марката с високи цени: Купичка за кучета струва 1500 долара, а 32-сантиметрова фигурка на кон е малко над 5600 долара.

Дюма казва, че не може да твори с ограничен бюджет, за да поддържа ниски разходи, но има предимството да знае, че марката е изградила нещо като култ от създаването си в края на 30-те години на 19-ти век.

Hermès, чиято стойност надхвърля 240 милиарда долара, е изградила такова ниво на търсене сред клиентите, че някои завеждат съдебни искове срещу марката за това, че не им продава чанти.

Всъщност модните инфлуенсъри и експерти отдавна се опитват да разкодират системата на „предлагане“ на чанта Hermès. Някои настояват, че бъдещите купувачи трябва да похарчат определена сума на година, за да попаднат в списъка на чакащите, а дори тогава им се дава възможност само да създадат „списък с желания“.

По време на този процес на купувачите се предлага да пресеят огромното разнообразие от кожи, обков, форми и размери на чантите, за да създадат мечтаното творение - въпреки че не е гарантирано, че ще го получат.

Ако в магазина попадне подобна чанта (дори и смътно подобна), продавач-консултантът може да се обади на клиента и да му предложи артикула.

Някои инфлуенсъри имат сериозни притеснения, че могат да попаднат в „черния списък“ за отхвърляне на Hermès и правят отчаяни покупка, за да не бъдат заличени от клиентската база.

Но Дюма настоява, че ексклузивността на подобни покупки не е умишлена, а въпрос на търсене и предлагане.

„Трябва да сте търпеливи“, казва той.

„Аз също имам деца и също имам желания, но казвам, че това е дълъг процес. Отивате в магазина, записвате се за среща, говорите с продавач за това, което искате, то не е налично, ще трябва да изчакате, после той ще се върне при вас. Отнема много време, но накрая ще се случи.“

Подобно на много от успехите в бизнеса, някои от най-известните решения на Hermès възникват благодарение на случайността.

Разпознаваемият цитрусов цвят на марката е резултат от проблеми с доставките в края на Втората световна война.

„През 1946 г. имало недостиг на всичко“, казва Дюма. „И когато моят прадядо отишъл при своя доставчик на хартия и производство на кутии, той му казал: Съжалявам, че вече нямаме тази бежова хартия заради войната. Имам само онази ролка оранжева, която никой не иска“.

По подобен начин Дюма споделя историята как баща му проектира Birkin, след като стои на седалката до актрисата Джейн Бъркин по време на самолетен полет.

„Тя му споделила: „Е, честно казано, не съм доволна от чантата си. Искам нещо по-свободно, с по-големи дръжки, с лекота и винаги лесна за отваряне“. Докато тя говорела - той нахвърлял идеята на листче (баща ми беше много добър в скицирането), и попитал - нещо такова ли?“. А тя каза: „Да. Това би било чудесно.“, завършва Дюма спомена за създаването на една от най-желаните дамски чанти в света.