8 глупави начина, по които хората провалят успешна кариера
Всички познаваме хора, които са ни впечатлявали със своята интелигентност и хъс за работа. Били сме уверени, че те ще стигнат далеч и всичко около тях е подсказвало това.
Наистина постигат успехи, но някои от тях, незнайно защо, като че ли изведнъж сами саботират себе си.
Виж още: 10 цитата за бизнеса от най-успелите
Това са 8 от начините, по които хората сами извършват кариерно самоубийство:
1. Лежат на стари лаври и смятат, че успехът от предишно поприще ще се пренесе с магическа пръчка в новия им проект
Успелите и умни хора имат едно лошо качество. Мислят си, че винаги ще бъдат звезди. Свикнали са хората да им се възхищават и когато се хвърлят сляпо в някой нов проект, очакват, че всички ще ги последват. Тази прекалена увереност понякога е измамна.
2. Спират да обръщат внимание на подробностите
Когато постигаш успех след успех, има вероятност да спреш да обръщаш внимание на детайлите. Понякога човек е много зает и нагърбил се с прекалено много неща, не забелязва опасните камъчета, които дебнат тук и там.
А може би просто няма нуждата да се доказват и решава да го „дава по-леко“. Или пък свиква с това да разпределя задълженията на други хора? Причините могат да бъдат много.
3. Забравят своите силни и слаби страни
Никой не е съвършен. Всеки има силни и слаби страни.
Успелите хора никога не забравят своите слаби страни, но успяват да организират нещата около себе си така, че да ги неутрализират. Един от начините е като се обградят със съветници и сътрудници, които са добри в това, което куца на самите тях.
4. Изключват от кръга си хора, които имат различно мнение от тяхното
В началото на кариерата ви, когато някой ви каже, че грешите, вие чувствате нужда да докажете обратното или поне да анализирате ситуацията. Когато вие станете шеф и някой ви каже, че грешите, вие просто го елиминирате.
След време никой не смее да ви посочи грешките. Само глупавите шефове се обграждат с хора, които винаги им казват само „да“ и не опонират.
5. Забравят, че мухи се ловят с мед, а не с оцет
Може би сте чували поговорката: „Дръж се добре с хората, докато се изкачваш нагоре по стълбичката на кариерата си, защото може пак да ги срещнеш, когато слизаш надолу“.
Колкото и нагоре да сте се изкачили, най-вероятно ще има момент, в който ще ви трябват съюзници. Не горете мостове зад себе си, защото не се знае на кого може да ви се наложи да позвъните някой ден.
6. Решават да излязат извън сферата на своята компетентност
Често четем са сливания между големи компании на стойност десетки милиони долари, които са били голям провал.
Помните ли AOL и Time Warner? Сигурно се чудите как е възможно толкова големи мениджъри да допуснат такава грешка.
При много от тези неуспешни сливания има един фактор: един CEO решава, че щом е много успешен в своя бизнес, може да погълне нечий чужд в различна сфера и да пренесе успеха си там.
7. Не установяват контакти с най-важните хора
Хората често решават, че техните резултати са достатъчни и нямат нужда от контакти.
8. Вземат ненужни рискове в личния си живот
Алкохол, хазарт, наркотици. Мислите си, че някои неща, които правите в личния си живот, нямат нищо общо с работа? Не е така.
Припомнете си как Антъни Уийнър съсипа кариерата си, само защото обича да чати със съмнителни жени в интернет.
Или колко хора похарчиха огромни суми за наркотици и накрая фалираха.