Мечи настроените инвеститори вече прибягват към скъсяване на акциите на китайския гигант за онлайн търговия Alibaba, след като компанията преди седмица осъществи най-голямото в историята на фондовите пазари първично публично предлагане.

Продавачите на късо са скъсили 8.9 милиона броя акции от компанията, представляващи 2.4% от листнатите акции, според данни на Markit.

Alibaba продаде 368.1 милиона акции на първичното си публично предлагане, като вчера книжата й поевтиняха с 1.8% до 88.92 долара за брой по време на търговията им в Ню Йорк.

„Налице е голямо търсене за заемане на акции на Alibaba“, коментира Андрю Леърд, пазарен стратег в компанията за финансова информация Markit. „И макар скъсените акции все още да са относително малък процент, в сравнение с броя на всички акции на компанията, той е относително голям дял от броя на наличните акции, предвид на слабото им предлагане след първичното публично предлагане“, допълва още специалистът.

Силното търсене от страна на инвеститорите позволи компанията за онлайн търговия да набере 25 милиарда долара капитал, превишавайки предишното рекордно IPO на друга китайска компания - Agricultural Bank of China, набрала 22.1 млрд. долара през 2010 година.

Акциите на компанията са поевтинели в три от четирите дни, в които са се търгували през тази седмица, след като поскъпнаха с 38% в първия си ден на търговия през миналата седмица.

Компанията регистрира най-голямото поскъпване в първи ден на търговия сред проведените IPO-та, в които са били набрани над 10 милиарда долара.

Виж още: Богатството на Джак Ма вече е 26.5 млрд. долара

Преди първичното публично предлагане на Alibaba при петте най-големи първични публични предлагания са регистрирани спад в цените на акциите средно от 17% в първата година от осъществяване на IPO-то. Изключение е била единствено Visa Inc., чиито акции са поскъпнали с 28% след първата им година на търговия през 2007 година.

Акциите на Alibaba се търгуват при съотношение цена-прогнозирана печалба от 34, според средните прогнози на анализаторите. За сравнение индексът, следящ представянето на китайските компании, търгувани на щатския пазар, е с подобно съотношение наполовина, или при 17.