Рекламният слоган Just Do It (Просто го направи) на концерна за спортни стоки Nike помогна на марката да спечели милиарди долари.

Вдъхновяващата фраза обаче има изненадващ произход. Тя води началото си от осъден за убийство затворник на име Гари Гилмор, според New York Post.

Гилмор е осъден за убийството на служител в магазин и мениджър на мотел.

Преди да бъде изпълнена смъртната му присъда през 1977 г., Гилмор казва: "Да го направим!"

Вижте още: 20 уникални рекламни кампании

Това изречение се харесало на маркетинговия специалист Дан Уийдън десетилетие по-късно.

По това време Nike се опитва да изпревари Reebok като водещата компания за спортни обувки.

"Опитвах да напиша нещо, което да се харесва от жените, които точно са започнали да вървят, за да влязат във форма, до хора, които са спортисти от световна класа и същевременно да има една и съща връзка с тях," споделя Уийдън пред списание Dezeen.

Така той изведнъж се сеща за Гилмор.

"В затвора попитали Гилмор дали има да каже нещо за последно и той казал: 'Да го направим'. На мен не ми хареса: 'Да го направим', така че го промених на: 'Просто го направи'," казва Уийдън.

След като Nike за първи път използва рекламния слоган в реклама за 80-годишен бегач през 1988 г., марката просто изригва, пишe Business Insider.

Десетилетие по-късно продажбите на Nike скачат от 877 млн. долара до 9.2 млрд. долара. Продажбите на компанията се очаква да достигнат 28 млрд. долара през тази година.