По 4 възглавници на легло в петзвездните хотели
Минимум по 4 възглавници да има за всяко легло в стая на 5-звезден хотел. Това се предлага в нова наредба на туристическото министерство, публикувана за обсъждане на сайта на ведомството. Възглавниците трябва да бъдат в два различни размера или вида (перушинени, ниски, твърди, меки).
В двойните стаи леглото трябва да е с матрак и да има размери 2.00 на 1.80 м, а за единичните - 2.00 на 1.00 м. При поискване от гостите да се предоставя бебешко или детско креватче. Освен нощно шкафче, за всяко легло в стаята е задължителна и меката мебел, пише вестник "Монитор".
В стаите на хотелите от тази категория задължителен е сейфът за индивидуално съхраняване на ценности и документи, а за бизнес хотелите да може да побира и лаптоп.
Обезопасен сешоар с мощност от 1200 вата и 2 степени на загряване трябва да има в банята на стаите на 5-звездните ни хотели и увеличаващо козметично огледало. Препоръчително е то да е на добре осветено място.
Всички кърпи за баня и вана (без тази за лице) трябва да тежат минимум 500 гр. Трябва да бъдат осигурени и луксозни козметични принадлежности - сапуни, шампоани за коса, балсами за коса, душ-гел за тяло, пяна-гел за вана, шапки за баня, гребени, мъжки и дамски комплекти, книжни тоалетни кърпички.
Допълнителни тоалетни принадлежности самобръсначка, пяна за бръснене, четка за зъби, паста за зъби, гребен да се предоставят при поискване, безплатно или срещу заплащане, налични на рецепция.
Кошчетата трябва да са от негорим материал
Телевизорите в стаите на скъпите хотели да са LCD, LED или плазма, се предлага още в проекта за наредба на туристическото министерство. Минималният диагонал на екрана е установен на 81 см. В помещението се иска да има поне един изход за безжични устройства.
Безплатните подаръци за „Добре дошли” (за ядене или пиене), трябва да бъдат предоставени в стаята на гостите в първата нощ от престоя на гостите, пише още в проектодокумента. Те трябва да включват най-малко - питейни продукти - (бутилирана вода, бира, вино или за ядене - като плодове, бисквити или други подобни.
Ментови и други дребни бонбони не отговарят на това изискване. Изискана картичка за „Добре дошли” да е лично и ръчно подписана от управителя или собственика.