Amazon учетворява продажбите си на таблети
Продажбите на таблети на Amazon са нараснали четири пъти през третото тримесечие на годината, но компанията все още изостава от лидерите на пазара Apple и Samsung.
Проведено наскоро проучване от IDC показа, че в трите месеца до септември гигантът за електронна търговия от Сиатъл е продал 3.1 милиона броя таблети, което е с 319.9% над продажбите за същия период през миналата година. Трябва да се отбележи обаче, че в проучването на IDC за 2015 г. не са включени продажбите на 6-инчовата версия на таблета на Amazon – Fire, тъй като не отговаря на тогавашните критерии на компанията за проучвания. Ситуацията е различна тази година и това допринася в голяма степен за наблюдавания ръст.
Заслуга за увеличеието има и организирания през юли Prime Day, който дава възможност на абонатите на услугата Amazon Prime да се възползват от сериозни отстъпки в рамките на промоционалното събитие.
„И без това ниската цена на устройството бе намалена с 30% по време на събитието, а след това продължи да се радва на популярност сред потребителите и в остатъка от тримесечието,“ пишат анализаторите на IDC, цитирани от CNBC. „Новият Fire HD 8, пуснат на пазара в началото на октомври, вероятно ще се представи добре през празничния сезон“.
Устройството следва стратегията на Amazon да използва евтини таблети като начин да привлече повече потребители към своята косистема от услуги.
Успехът на компанията обаче е в разрез с продължаващата тенденция за спад на продажбите на таблети в световен мащаб. IDC изчислява, че през третото тримесечие са продадени общо 43 млн. таблета, което представлява спад от 14.7% на годишна база.
Apple и Samsung остават водещите производители на таблети, но и двете компании претърпяват спад на продажбите в тази продуктова категория. При Apple спадът е в размер на 6.2%, което означава, че компанията е продала 9.3 милиона iPad-a през тримесечието.
Спадът на Samsung е значително по-сериозен – продажбите на южнокорейската компания падат с 19.3%, до 6.5 млн. броя, според IDC.
С 3.1 милиона броя, продадени през този период, Amazon се нарежда като третия най-голям производител на таблети в световен мащаб.