Google вече няма да сканира имейлите ни с цел реклама
Услугата за електронна поща на Google – Gmail, ще претърпи ключова промяна.
Google няма повече да сканира съдържанието на мейлите, които получават потребителите, с цел да им доставя персонализирани рекламни послания.
Технологичният гигант често бе критикуван за практиката си да използва данните от имейлите на потребителите си, за да насочва релевантно рекламните послания в мрежата си.
Сега обаче Google ще преустанови тази практика, съобщават от компанията чрез своя блог, предава CNN.
Промените ще влязат в сила в края на настоящата година.
Ходът следва принципите, залегнали в Gmail услугата за бизнес, където не се сканират получаваните писма, като това вече няма да се случва и с безплатните акаунти.
Това обаче не означава, че хората няма да виждат повече таргетирани реклами в Gmail. Те ще продължат да бъдат персонализирани чрез информацията, извличана от други източници.
Така например, Google ще събират данни от историята на гледаните клипове в платформата за видеосподеляне YouTube.
Все пак Google ще продължи да анализира данните от мейлите за цели, различни от показването на реклами.
Според общите условия на компанията, сканирането на съдържание се случва поради опасността от спам и вируси.
В публикацията си в своя блог Google обявява своите инструменти против спам и фишинг, които изискват сканирането на съдържанието на електронните писма.