Виното в кенчета не е модерно увлечение, а сериозен бизнес
Може би е време да захвърлим тирбушона. Виното в кенчета не е просто отминаващо модерно лятно увлечение, а бизнес за 45 млн. долара, според Nielsen.
Виното в кенчета, които нямат коркови тапи, а се отварят по познатия начин, не е нещо ново, но се превърна в запазена марка на по-младите хора в САЩ през последните няколко години, а тази тенденция изглежда няма намерения да отслабва.
Продажбите на вино в кенчета са нараснали с 43% в САЩ в периода юни 2017 – юни 2018 г., според компанията BW 166, която следи пазара на алкохолни напитки.
Виното в кенчета е все още много малка част от винената индустрия, съставлявайки едва около 0.2% от общите продажби, но продажбите му растат бързо, благодарение на консумиращите го представители на така нареченото „поколение на хилядолетието“, сочат данни на Nielsen.
За сравнение, бутилираното вино съставлява близо 90% от продажбите на индустрията, но те нарастват много по-бавно. (Виното в кутии и пликове заема останалия пазарен дял.)
В сравнение с предходните поколения, днешните млади възрастни е по-вероятно да пият вино, отколкото бира, заявява пред CNBC Рей Айл, редактор във Food & Wine. Те обаче нямат толкова много разполагаем доход, което прави по-достъпните вина в кенчета по-привлекателни.
"Представителите на поколението на хилядолетието нямат намерение да харчат 70 долара за бутилка вино," казва Айл.
Бутилката вино от 750 мл. струва средно между 11 и 25 долара. В същото време консумиращите вино в кенчета плащат между 4 и 7 долара за кенче от 375 мл. Тези кенчета се равняват на половин бутилка, или на около 2 чаши и половина вино.
Някои винарни дори предлагат вино в по-малки кенчета от по 250 мл (около две чаши вино) и 187 мл (около една чаша вино).
За ралика от чашите, тези кенчета могат да бъдат вземани на най-различни места, като плажове, паркинги и къмпинги. Кенчетата от вино също така се рециклират по-лесно, отколкото стъклените бутилки.
Тези по-малки количества може би са добри и за производителите на вино. Един на всеки четирима консуматори на вино казва, че би бил по-склонен да пробва нови вина, ако не се налагаше да купува цяла бутилка, сочи проучване на E. & J. Gallo Winery.
Нарастването на популярността на виното в кенчета доведе до бум в броя на марките на пазара. През последните три години пазарът се е разраснал от около десет марки до над 100.
През 2017 г. марката Barefoot на E. & J. Gallo е произвела над 12 млн. кенчета винен шприцер (вино с газирана вода). От началото на годината тази категория отчита 31.1% ръст, според компанията.
Винените шприцери на Barefoot се предлагат в пет различни вкуса. Тези продукти са съставлявали над 58% от продажбите на трапезно вино в кенчета през миналата година и 61% от продажбите в тази категория през последните 52 седмици.
Друга марка на E. & J. Gallo Winery - Dark Horse, предлага розе и пино гриджо в кенчета, а продажбите й отчитат 38% ръст в последните 52 седмици.
Няколко марки предлагат вино в кенчета от около 10 години, в това число и марката Sofia на режисьора Франсис Форд Копола, но категорията тръгва нагоре едва през 2014 г.
Разбира се, всяко ноововъведение има своите критици.
Въпреки нарастващата му популярност, някои твърдят, че виното в кенчета не предлага същата романтика, както виното в бутилка. Според други пък кенчето подтиска аромата и влошава вкуса на виното.