Холивуд изпраща слаб летен сезон
Летният кино сезон не помогна на Холивуд да подобри резултатите си.
Приходите от летния кино период, който започва от първия петък на май и приключва през тази седмица, намаляват с 2% на годишна база.
Въпреки че спадът не е катастрофален (преди две лета понижението беше от цели 14%), слабият летен сезон допринася за свиването на общите приходи на щатската филмова индустрия на местна почва с 6% през тази година, предава CNN.
Все пак Холивуд може да се похвали и с няколко светли примера. Spider-Man: Far From Home" (Спайдърмен: Далеч от дома) успя да генерира приходи по света, надхвърлящи психологическата граница от 1 млрд. долара.
Това е първата лента от поредицата за супергероя, която успява да премине тази граница. John Wick: Chapter 3 -- Parabellum (Джон Уик 3) и новият филм на Куентин Тарантино Once Upon a Time In Hollywood (Имало едно време в Холивуд) също са сред продукциите, които изпращат сравнително успешно лято.
Повечето филми това лято обаче не успяха да оправдаят очакванията, смята Пол Дергарабедиян, анализатор в Comscore.
„Брандовете все още имат значение, но трябва да има и съдържание, което предоставя вълнуващо изживяване в киносалона”, казва той. „Ако това не е налице, публика, която има толкова много опции, не би се задоволила с просто OK изживяване”, добавя анализаторът.
Лятото беше особено жестоко за продължения на стари поредици, като Men In Black: International (Мъже в черно: Глобална заплаха) и Dark Phoenix (X-Мен: Мрачния феникс), като и двата филма се провалиха по отношение на приходите.
Dark Phoenix спечели едва 252 млн. долара по света, което го прави най-слабия филм от цялата поредица Х-Мен.
Ако лятото беше безпощадно към продълженията на стари филми, то ситуацията с комедийните продукции е дори още по-незадоволителна.
Good boys (Добри момчета) и Yesterday (Вчера) са единствените комедии, попадащи в топ 20 по приходи през това лято.
Най-доходоносните филми през това лято. В син цвят са лентите, продуцирани от Disney; източник: Comscore/CNN
„Филмите са като кафето, най-добри са, когато са свежи. Много от тези летни продължения и комедии изглеждат като имитации и страдат от липса на свежа перспектива. Това беше посрещано с безразличие от публиката”, казва Дергарабедян.
Доминацията на Disney
Това лято може и да е лошо за почти всички в Холивуд, но конгломератът Disney изглежда оперира на друго ниво спрямо останалите. Компанията е продуцент на три от петте най-добре представили се ленти през летния период. Интересно е да се отбележи, че прокобата на филмите, пресъздаващи стари ленти, не засяга Disney.
The Lion King (Цар Лъв) и Toy Story 4 (Играта на играчките 4) са респективно номер едно и номер две по приходи през това лято. На четвърта позиция пък се нарежда Aladdin.
Disney се отчетоха и с две сериозни постижения през това лято.
Филмът Avengers: Endgame (Отмъстителите: Краят), който дебютира в края на април, изпревари Avatar и се превърна в най-печеливщият филм на всички времена.
Логично, това е и най-печелившият филм в портфолиото на Disnеy, като лентата постигна това само за 5 месеца.
„Няма студио в индустрията понастоящем, което да е по-добре познатo на публиката от Disney”, казва Шон Робинс, главен анализатор в Boxoffice.com.
Това лято и 2019 г. като цяло, изглеждаха като техния момент да капитализират след години на придобивания, сливания и развитие на техните брандове, става ясно от думите на анализатора.
Играта не е приключила
2019 г. все още не е приключила, като Холивуд все още държи няколко коза в ръкава си.
До края на годината предстои да дебютират интересни заглавия, като It: Chapter Two (То: Част втора), Joker (Жокер), Jumanji: The Next Level (Джуманджи: Следващо ниво”, Frozen 2 (Замръзналото кралство 2), Cats (Котките) и финалната част от поредицата за Скайуокър Star Wars: The Rise of Skywalker (Междузвездни войни: Възходът на Скайуокър).
Тези заглавия могат да дадат на Холивуд този тъй чакан подем, което може да доведе до рекордна година по отношение на приходите, смята Дергарабедян.
„Постигнахме рекорд през миналата година, когато местният бокс офис докара приблизително 11.9 млрд. долара. Ако всичко върви по конец, тази година може да бъде дори по-добра”, добавя анализаторът.