Facebook обяви по-добри от очакваните резултати за четвъртото тримесечие
Бизнесът на Facebook продължава да работи под пълна пара, дори и на фона на проблемите на компанията с регулаторните органи и критиките, че платформата й може да помогнала за разпространяването на лъжи относно президентските избори в САЩ.
От компанията обявиха 11.2 млрд. долара печалба за последните три месеца на миналата година, което представлява увеличение от над 50% на годишна база.
Приходите на Facebook нарастват с 33%, до близо 28 млрд. долара за тримесечието, което е индикация за издръжливостта на основната й рекламна дейност въпреки пандемията.
В разговор с анализатори главният изпълнителен директор Марк Закърбърг заяви, че Facebook обмисля стъпки, с които да намали политическото съдържание в секция Новини на сайта.
"Едно от нещата, които получаваме като обратна връзка от нашата общност в момента, е, че хората не искат политиката и разприте да преобладават, когато използват нашите услуги," каза Закърбърг.
Ако бъдат добавени отделните приложения, които Facebook притежава, в това число Instagram, Messenger и WhatsApp, компанията отчита 3.3 милиарда активни потребители месечно, което представлява увеличение от 14% на годишна база.
"Отчетохме силен край на годината, тъй като хората и компаниите продължиха да използват нашите услуги в тези трудни времена," каза Закърбърг.
Въпреки силния край на годината, от Facebook предупредиха за предизвикателствата в бъдеще, сред които и "развиващата се регулаторна среда", както и предстоящите промени в софтуера на телефоните iPhone, които се очаква да навредят на рекламния й бизнес.
Десетки американски щати и федералното правителство пък заведоха дело срещу Facebook миналия месец, обвинявайки гиганта в социалните мрежи, че е злоупотребил с доминацията си на пазара и е използвал антиконкурентни практики.
Facebook също така продължава да се бори с разпространението на зловредно съдържание в платформата си. В седмицата, в която новият президент на САЩ Джо Байдън встъпи в длъжност, в социалната мрежа имаше постове, призоваващи към насилие, въпреки предприетите от Facebook мерки след щурма на Капитолия на 6 януари.