Напускането на работа и стартирането на малък бизнес е едно от най-големите, но и най-страшните решения, които може да вземете.

Ако сте Джим Кох обаче, основател и председател на Boston Beer Company, може да се окаже най-простото нещо, тъй като избирате да бъдете щастливи.

Когато Кох създава своята марка бира Samuel Adams през 1984 г., той е на 34-годишна възраст. С образование от Харвард, той решава да напусне консултанската си работа, която му носи шестцифрена заплата, за да произвежда бира в кухнята по стара семейна рецепта.

Ако предпочитате да бъдете богат пред щастлив, вие сте социопат, казва Кох пред CNBC.

А аз не бях социопат. Избрах да бъда щастлив, допълва той.

Днес Кох има състояние от 1,5 млрд. долара и компанията му генерира над 2 млрд. долара годишни приходи. Преди 38 години той се надявал само да си намери ниша като дребен занаятчийски пивовар на пазара на бира, доминиран от огромни конгломерати, повечето от които били базирани в чужбина.

Оставяйки зад гърба си добре платена работа, за да се възползва от шанс, който по-скоро прилича на хазарт, Кох споделя, че не е виждал нещата по този начин.

Япония стартира кампания, която да промотира консумацията на алкохолЯпонското правителство стартира национален конкурс, призоваващ за идеи, които да насърчат хората да пият повече алкохол

Като дългогодишен консултант той често питал клиентите си да помислят върху един въпрос, когато решават да стартират или не нов бизнес или продукт: Продуктът ви по-добър или по-евтин е от алтернативите му?

Ако не е нито едно от двете, няма причина да съществува, смята Кох.

В един момент той си задал същия въпрос. Баща му смятал, че това е най-тъпата идея, която някога е чувал. Днес Кох отбелязва, че е бил уверен в плана си поради една единствена причина. По това време по-големите пивоварни продавали некачествен продукт. Просто казано, Кох смятал, че може да произведе по-добра бира от тях.

Може да произведа най-добрата бира за американския потребител. Няма как да няма място на пазара за нея, мислел си той.

Първоначалният бизнес план на Кох бил да посвети 5 години в развитието на Sam Adams и да произведе 5000 барела бира за година. Според изчисленията му компанията може да постигне 1,2 млн. долара годишни приходи.

Кох с гордост бил готов да пожертва голяма част от годишния си доход, за да води приличен живот от варене на бира.

Можех да си плащам 75 000 долара годишно, което в днешни долари вероятно е 150 000 долара, казва Кох.

Колко бира е произведена в ЕС през 2021 година?Германия остава водещият производител със 7.5 милиарда литра, или 23% от общото производство в Общността

И щях да бъда щастлив... Бях достатъчно умен, за да знам, че ако трябва да избирам между богат и щастлив, бих избирал щастлив всеки път, допълва той.

В крайна сметка Sam Adams надскача финансовите си цели и допринася за започването на революция в крафт бирата в САЩ. Днес Boston Beer притежава множество марки, включително Dogfish Head и Truly seltzer, които произвеждат 8,5 милиона барела напитки за възрастни всяка година и генерират милиарди приходи.

С разрастването на компанията нараства и заплащането на Кох. През 2021 г. той е получил общо възнаграждение от 463 332 долара като председател на Boston Beer, според пълномощно изявление от април, подадено до Комитета по ценни книжа и борси на САЩ.

Кох също така притежава 18,5% дял в компанията, която може да се похвали с пазарна стойност от 4,04 млрд. долара. Понякога се чуди дали не е щял да бъде още по-щастлив, ако компанията му се беше развила по първоначалния план - да бъде регионален регионален крафт пивовар с шепа служители.