Лукс в небето: Авиокомпания предлага полет до Малдивите в милионерски стил
Малдивите – архипелаг с 1000 острова край западното крайбрежие на Индия, винаги са в класациите за най-луксозни плажни дестинации, а почивката там е мечта за туристи и пътешественици от цял свят.
Нова авиокомпания си поставя за цел да превърне пътуването до там в запомнящо се изживяване, несравнимо с обикновен полет, разказва CNN.
Beond е решена да създаде усещане за пътуване в "частен самолет", като използва самолети с тесни корпуси (а не широкофюзелажни, които обикновено се използват по маршрутите до Малдивите) и предлага премиум салон с легнали седалки, които съчетават общи компоненти с автомобилите Ferrari.
"Искаме да предложим нещо напълно ново", казва Саша Фойерхерд, главен търговски директор на Beond, пред CNN.
flybeond
"Съзнателно избрахме да изберем луксозна дестинация, която сама по себе си е малък рай, където хората пътуват, за да се отпуснат и да прекарат качествено времето си. Искаме да гарантираме, че те могат да пътуват дотам и комфортно, така че да пристигат напълно отпуснати."
Планираща да започне полети през есента на 2023 г., Beond първоначално ще експлоатира малък флот от самолети Airbus A319, преди да премине към по-големите Airbus A321. Първите две потвърдени дестинации са Дубай и Делхи.
Надпревара с конкуренцията
Понастоящем над 30 авиокомпании предлагат полети до летище Велана – главното на Малдивите, разположено близо до столицата Мале.
За да се конкурира с тях, Beond планира да подбира внимателно дестинациите си и да лети с клиентите си директно до острова, вместо да използва връзка, както правят Emirates, Qatar Airways и Turkish Airlines.
Така например, в Германия Beond няма да се насочи към Франкфурт – бизнес център с голяма конкуренция, а към Мюнхен, където конкуренцията е по-малка, а броят на туристите, пътуващи в свободното време, е по-висок.
На други пазари, като Азия, Beond планира да влезе в пряка конкуренция с други превозвачи и да се наложи с по-качествени услуги.
"Малдивите губят някои пътници от висок клас, защото ако не намерят подходящ транспорт, те предпочитат да отидат някъде другаде. Ето къде ние влизаме в играта.", обясняват от компанията.
Beond ще предлага само 44 места в своите Airbus A319, въпреки че самолетът може да превозва до 156 пътници в изцяло икономичен вариант. В по-големите самолети A321, които ще влязат в експлоатация през 2024 г., те планират да разполагат с 68 места в самолет, който обикновено побира до 220 пътници в икономична класа.
Това означава, че няма да има ужасяващите тесни седалки – конфигурацията има за цел да осигури усещане за лукс и комфорт. Проектирани от италианския производител Optimares, който достави подобни интериори за специално проектирания частен самолет A321 на Four Seasons, седалките споделят компоненти с LaFerrari - луксозен спортен автомобил, чиято цена при пускането му на пазара през 2013 г. беше около 1,5 млн. долара, а сега се продава за много повече на търг.
"Аз съм висок около 1,80, както и нашият главен изпълнителен директор, и това беше референтният размер, с който работихме.", казва Фойерхерд. "Също така, бързо решихме, че искаме да сме двама един до друг заради нашите пътници, повечето от които са двойки."
Детайлът е в цената
Съвместна собственост на базираната в ОАЕ Arabesque и малдивската компания за хотелиерство SIMDI, сертификатът за извършване на дейност на Beond е издаден като превозвач. Има и 50-годишно споразумение с правителството на Малдивите.
Въпреки че планира да започне да лети още през септември, авиокомпанията все още не е наясно с дестинациите, по които ще стартира, освен Делхи и Дубай, но Фойерхерд казва, че след като достигне капацитета си (до края на 2024 г.), приблизително 60% от трафика ще идва от Европа с около 20 дестинации.
Азиатските маршрути ще включват Япония, Южна Корея и Китай, ще се предлагат и директни връзки с Австралия, започвайки с Пърт и Южна Африка, първоначално с Кейптаун.
До края на 2024 г. авиокомпанията планира да експлоатира около десетина самолета, всички на лизинг, включително няколко чисто нови A321LR – версии на популярния A321 за дълги разстояния.
Използването на самолети с тесен корпус ще бъде необичайно за някои от по-дългите маршрути на Beond, които обикновено се обслужват от по-големи самолети с широк корпус, като Airbus A350 или Boeing 787, допълва CNN.
Според Фойерхерд по-малкият самолет няма да е проблем за повечето пътници, защото въпреки че в салона няма да има "въздушността" на по-големите самолети, той ще увеличи усещането за частен самолет.
"Вярвам, че предимствата и недостатъците там наистина се изравняват. Не бихме могли да напълним широкофюзелажен самолет с тази концепция - той ще бъде прекалено голям. Но при теснофюзелажния имаме значителни икономии на разходи по гориво, персонал, таксите за кацане и обслужване, което е нещо, което ни дава конкурентно предимство пред големите птици."
В резултат, цената на Beond ще бъде "атрактивна", като цените на билетите от Европа започват от около 3 000 долара в двете посоки, но се увеличават по време на пиковия сезон, който за Малдивите е от декември до април.
За сравнение, най-евтиният полет в бизнес класа от Лондон до Мале в пиковия сезон, който CNN открива, е 3133 долара с Etihad през януари 2024 г.
От Франкфурт Oman Air предлага полети на цена от 2762 долара - по-евтина тарифа в пиковия сезон, отколкото предлага Beond за тарифите си извън сезона. Нито един от двата полета обаче не е директен.
Междувременно Emirates в момента продава билети Дубай-Мале от декември до април догодина на цена от около 3100 долара в бизнес класа. Няма директни полети от Делхи, но превозвачи, сред които Air India, предлагат места в бизнес класа от около 750 долара с една връзка.
"Моето лично убеждение от търговска гледна точка е, че ако станем прекалено алчни, това няма да е от полза", казва Фойерхерд и допълва, че повечето резервации се предвижда да идват от туроператори, а не директно от клиенти.
Нишов пазар
Според Роб Морис, глобален ръководител на консултантската компания Cirium, първоначалните маршрути, към които се насочва Beond - Дубай и Делхи, имат различен потенциал.
"Понастоящем Дубай е добре обслужван от Мале, със средно седем дневни ротации през август 2023 г. и повече от 60 000 места в двете посоки през месеца", казва той, позовавайки се на данни за разписанието, с които Cirium разполага.
"Това включва около 12% от местата в премиум класа. Конкуренцията по този маршрут ще бъде предизвикателство. "За разлика от това Делхи-Мале понастоящем не се обслужва, поне пряко, поради което може да има повече възможности.", обяснява експертът.
Майк Стенгел, директор в Aerodynamic Advisory, друга консултантска компания в областта на авиацията, казва, че съдбата на авиокомпаниите, предлагащи само бизнес класа, не е била много благосклонна.
"Една от причините е, че са свързани с концентрирани пазарни ниши; те просто не предлагат същия вид възможности за връзка, както мрежовите авиокомпании."
Той добавя, че тъй като са обвързани само с пътници от премиум класа, те са податливи на спадове или намаляване на търсенето на бизнес пътувания.
"Мисля, че в дългосрочен план ще се сблъскат с доста силна конкуренция, особено от страна на големите авиокомпании от Близкия изток. Трудно е някой да надмине първа или бизнес класа на Emirates, Qatar или Etihad."
Въпреки това той смята, че Малдивите със сигурност са подходящият пазар за нова луксозна опция.
"Смятам, че това може да се случи, особено ако успеят да насочат търсенето от луксозните туристически агенции, които го продават като част от пакет. Вероятно може да се обособи ниша от първокласни пътници, които искат преживяване с частен самолет, но не разполагат с такъв бюджет.", обяснява експертът.