Anheuser-Busch InBev, най-голямата пивоварна в света, отчете 13,5% спад в приходите си в САЩ за третото тримесечие.

Той идва след продължителния потребителски бойкот на водещата марка на компанията в САЩ - Bud Light.

През пролетта брандът стартира маркетингово партньорство с трансджендър инфлуенсъра Дилън Мълвани, което предизвика появата на движението #BoycottBudLight в социалните мрежи. Десетки хиляди потребители изразиха недоволството си от асоциирането на Bud Light с инфлуенсъра, което според тях се разминава с досегашните имидж и ценности на легендарната марка.

Индустриалните данни сочат, че това е била най-продаваната бира в САЩ до това лято.

AB InBev казва, че продажбите на търговците на дребно в САЩ са намалели с близо 17% „главно поради спада на обема на Bud Light“. В отговор на това компанията е прекратила сделките с търговците на едро и е увеличила маркетинговите си разходи след появата на #BoycottBudLight.

Всичко това се отразява на крайния резултат на компанията и допринася за 29% спад на годишните печалби в САЩ, което се равнява на близо 400 милиона долара, посочва NBC.

Много консерватори, включително кандидатът за президент Рон ДеСантис, публично демонстрираха недоволството си и заявиха, че спират да купуват Bud Light, непосредствено след като Дилън Мълвани публикува в профилите си в социалните медии видео с персонализиран кен на бранда – т.е., със собствения си образ.

В публикация малко след последвалото недоволство, озаглавена „Anheuser-Busch обявява подкрепа за служители на първа линия и партньори за търговци на едро“, главният изпълнителен директор на пивоварната Брендън Уитуърт каза: „Признаваме, че през последните два месеца дискусията около нашата компания и Bud Light се отдалечи от тази за продукта, което се отрази на нашите потребители, бизнес партньори и служители. Ние сме производител на бира, а бирата е за всички“, добави той.

Въпреки това скандалът свали Bud Light от позицията на най-продавана бира в САЩ през последните две десетилетия. През юни тя падна на второ място след Modelo Especial.

AB InBev, чието портфолио включва Stella Artois, Budweiser и Becks, все пак отчита общи глобални продажби за тримесечието от $15,6 милиарда - с 5% повече спрямо същите три месеца на миналата година, независимо от слабото представяне на Bud Light.