С 46% е скочила печалбата на Ferrari за третото тримесечие спрямо предходната година, съобщи лидерът в луксозната автомобилна индустрия.

Сериозният ръст се дължи на това, че богатите клиенти продължават да избират скъпи опции за персонализация на новите си автомобили.

Както и през миналото тримесечие, Ferrari отново повиши прогнозата си за цялата година, допълва CNBC.

Сега компанията очаква за 2023 г. приходи от около 5,9 млрд. евро и печалба на акция от поне 6,55 евро, като коригираният марж на EBIT (печалба преди лихви и данъци) ще бъде поне 26,5%.

През август производителят на луксозни автомобили насочи инвеститорите към целогодишни приходи от около 5,8 млрд. евро и печалба на акция между 6,25 евро и 6,40 евро, с коригиран марж на EBIT от поне 26%, допълва CNBC.

3 години за ново Ferrari: Бройките остават лимитирани, въпреки търсенето

Главният изпълнителен директор Бенедето Виня заяви, че по-богатият продуктов микс, което означава повече продажби на моделите от по-висок клас на компанията и "продължаващата привлекателност на персонализациите" са довели до повишаване на прогнозата на Ferrari.

"Портфейлът от поръчки остава на най-високи нива, което отразява силното търсене във всички географски региони, за цялата 2025 г.", допълни Виня.

През последните години Ferrari значително разшири портфолиото си, предлагайки на клиентите огромен избор от лакови покрития, интериорни материали и други детайли, които нарича "персонализации". Тези разширени опции могат да добавят стотици хиляди долари към цената на ново Ferrari, което значително увеличава печалбата на компанията от всеки продаден автомобил.

Ето и основните данни от отчета за приходите на Ferrari за третото тримесечие, цитирани от CNBC:

Печалба на акция: 1,82 евро спрямо 1,60 евро, очаквани от анализаторите на Уолстрийт

Приходи: 1,54 млрд. евро спрямо 1,47 млрд. евро, очаквани от LSEG

Ferrari отчете нетна печалба от 332 млн. евро или 1,82 евро на акция, което е увеличение с 46% спрямо нетната печалба от 228 млн. евро, или 1,23 евро на акция, през третото тримесечие на 2022 г.

Маржът на печалбата преди лихви, данъци и амортизации (EBIT) се е повишил до 27,4% през третото тримесечие на 2023 г. от 23,9% преди година.

Приходите са се увеличили с 24% на годишна база до 1,54 млрд. евро.

Ferrari достави 3459 автомобила през третото тримесечие, което е с 9% повече спрямо предходната година.

„Персонализация“ носи 33% годишен ръст на печалбата за FerrariВследствие на добрите резултати автомобилният производител повишaва прогнозата си за цялата година

На годишна база доставките са се увеличили в Европа и Северна и Южна Америка, намалели са в Китай и са приблизително еднакви в останалата част на Азиатско-тихоокеанския регион.

Ferrari съобщи, че през тримесечието е продължило да увеличава производството на своя модел Purosangue, подобен на SUV, и че разпределението на лимитираната седемцифрена серия на спортния автомобил Daytona SP3 е продължило "по план". Компанията също така отбеляза, че четирите хибридни модела - версии купе и кабриолет на шестцилиндровите 296 и осемцилиндровите SF90 спортни автомобили са 51% от общите доставки в периода.