Тих лукс: Зад стените на новия „антихотел“ на Chopard в Париж
Производителят на луксозни бижута и часовници Chopard тихомълком отвори "антихотел" в сърцето на Париж, пише CNN.
Това поставя началото на нов етап в развитието на хотелиерството във френската столица.
Много особености в проекта – като се започне от името му 1 Place Vendôme и необичайната липса на медийни фанфари и самореклама, изглеждат нетипични за бранда.
Преди официалното му откриване на 15 ноември нямаше обичайната лавина от публикации в социалните мрежи от инфлуенсъри в халати, които се преструват, че се събуждат естествено в някоя от луксозните 15 стаи и апартаменти, и закусват кафе с кроасан, поставени естетично върху измачкан сатенен чаршаф.
Профилите на хотела в социалните мрежи също не привличат вниманието. Към момента на публикуване на статията (2 декември), страницата му в Instagram има скромните три публикации и малко над 300 последователи.
Самият хотел, който заема етажите над съществуващия бутик на Chopard на оживения площад Place Vendôme, лесно може да бъде пропуснат с видимата липса на надпис и табели.
Това е вид дискретност, която съответства на един от най-амбициозните стилове на живот днес: Тихият лукс.
Но той също така въплъщава една от най-големите маркетингови тенденции в света на лукса - скритото пускане на пазара.
"Живеем в епоха, в която, когато пускате продуктите си с голяма маркетингова кампания и голямо събитие. Всичко това е нещо като церемония", казва Карл-Фриц Шойфеле в интервю за CNN.
Той е третото поколение на семейство Шойфеле - собственици на Chopard от 1963 г. и настоящ съпредседател на компанията.
"Искахме да направим нещата по различен начин... По много целенасочен начин."
Това означаваше да поддържаме директна връзка с туристически агенции от висок клас, да подбираме селективно каналите си за PR и да отваряме обекта само за пребиваващи гости и ВИП клиенти на Chopard (което означава, че няма как да се отбиете само за питие в бара).
"Нараства клиентелата, която търси ексклузивност и уединение", допълва консултантът по проекта Дидие Льо Калве, ветеран в областта на хотелиерството, чието портфолио включва елитни хотели като Four Seasons George V и Le Bristol в Париж, както и The Plaza и The Pierre в Ню Йорк.
"Искахме да създадем получастен хотел, като красива семейна резиденция."
Това е преживяване, което би било успокояващо за свръхбогатите. След като преминат през главните сини врати и отворят порта от ковано желязо, украсена дискретно с курсив "C" за Chopard, гостите влизат във фоайе с висок таван и са посрещнати от камериер.
Няма рецепция, нито гости, които се редят на опашка, за да се регистрират или да напуснат хотела. Виждат се само монументална каменна камина от XVIII в., голямо стълбище и (като деликатно намигване към наследството на хотела), инсталация от гигантски аквамаринови мъниста от муранско стъкло, изработена от художника Жан-Мишел Отониел.
Регистрацията се извършва на малко бюро на втория етаж, където общите помещения са салон, библиотека, бар и таен салон за пури, вдъхновен от китайския стил, скрит зад стена от бутафорни книжни рафтове.
На същия етаж се намира и една от перлите в короната на хотела - "Зимната градина", дневна със стъклен покрив, окъпана в естествена светлина, на фона на мозаечен стенопис, който отдава почит на колекцията "Животински свят" на Maison Chopard. С помощта на хиляди полирани скъпоценни камъни, тя изобразява екзотична сцена от джунглата с пауни, леопарди, маймуни и пеперуди.
Локацията също не е случайна.
Разположен на няколко минути от градината Тюйлери и Сена, площад Вандом е поръчан от краля-слънце Луи XIV; централната му част е висока колона, издигната от Наполеон I в чест на битката при Аустерлиц.
Това е един от най-бляскавите площади в Париж, където един до друг са бутиците за бижута и часовници на Chopard, Cartier, Chaumet, Boucheron, Breguet и Jaeger-LeCoultre.
Това е вероятната причина за избора на име на хотела на Chopard – вместо да го нарече на марката, семейството избира адреса на сградата - 1 Place Vendôme.
Неизползването на Chopard е стратегия, която разчупва редиците на Bulgari, един от първите лидери в областта на луксозните модни хотели, който залага на разпознаваемостта на марката, за да запълни хотелските си стаи. Но тя също така е в крак с Audemars Piguet и Christian Louboutin, които наскоро откриха обекти с различни имена, съответно Hôtel des Horlogers и Vermelho.
Според Флоран Жирарден, професор по управление на луксозни хотелиерски марки в престижното EHL Hospitality Business School в Швейцария, разширяването от луксозна модна марка към хотелиерство е естествено. Докато Four Seasons или Ritz знаят как да осигурят отлично обслужване, луксозните модни къщи са майстори в създаването и предаването на желани продукти, допълва експертът.
"Исторически погледнато, модните луксозни къщи са компании, които продават мечти", казва Жирарден. "Така че това е логична стъпка."
Луксозните преживявания също надрастват продажбата на луксозни стоки, добави той.
Неотдавнашният основен ремонт на сградата, извършен от дизайнера Пиер-Ив Рошон, отнема четири години. Стените са съборени, таваните са повдигнати, а броят на стаите е намален наполовина (предишният наемател на сградата също е бил хотел), за да се създадат 10 апартамента и пет стаи.
Под визията на съпрезидента на Chopard и артистичен директор Каролин Шойфеле, апартаментът Paraiba (наречен на огърлицата от турмалин Precious Lace Paraiba на модната къща) се отличава с ръчно бродирани стенни покрития, вдъхновени от тропиците.
Китайският стил в стаята Jade включва черни, червени и златни мебели и вдъхновени от азиатската античност решетки.
Но Appartement Chopard на шестия етаж прави още една крачка напред в лукса. Той е позлатен и блести с кристални полилеи, окачени на 17-метров таван, мраморна камина и обемен балдахин на леглото, напомнящ за Версай. Цените за нощувка в него започват от 14 000 евро на вечер. Обикновените стаи започват от 1 400 евро.