През последните години McDonald's обнови публичния си имидж в опит да се свърже с по-младите фенове и да увеличи социалната си значимост.

Веригата за бързо хранене реализира партньорства с харесвани от новото поколение изпълнители като Cardi B и BTS, както и с марките за стрийт мода Palace и Cactus Plant Flea Market.

Планът е в ход през последните пет години, казва Тарик Хасан, главен маркетинг директор, пред CNBC.

"Бяхме загубили връзката си с клиента", признава Хасан за мястото на McDonald's в поп културата преди няколко години. "И в резултат на това, загубихме значението на "I’m lovin it" (Обичам го – какъвто е слоганът на компанията, б.р.).

McDonald’s отваря CosMc’s – верига за напитки, конкурентна на Starbucks CosMc’s няма да предлага пържени картофи и бургери, а свое собствено меню, включващо най-вече персонализирани студени напитки

Когато Хасан се присъединява към екипа на McDonald's, той подтиква бранда да се свърже с популярната култура още повече.

"Можеш да бъдеш емблематичен, но не и актуален в културата. Има много марки, които са емблематични, но след това изчезват.", допълва той.

Един туит, споделен през 2020 г., спомага за вдъхновяването на усилие, което McDonald's подкрепя и до днес.

Акаунтът на марката създава публикация, която гласи: "Един ден си поръчахте Happy Meal за последен път и дори не го знаехте". Постът събира над 24 000 харесвания и 5000 ретуита.

"И си помислихме: "Какво има в това?" Всъщност става дума за загуба от детството.", казва Хасан.

Резултатът е Happy Meal за възрастни, изработен в сътрудничество с марката за стрийт мода Cactus Plant Flea Market.

Уроци по ребрандиране: Как марките от старата школа печелят поколението ZЗа да са в крак с тенденциите, марките са в постоянно преосмисляне – от фини промени до цялостно нови стратегии за портфолиото и позиционирането им

Въпреки че в комбото няма нови елементи от менюто - то е просто Big Mac или 10 парчета Chicken McNuggets с газирана напитка и пържени картофи, кутията в стил Happy Meal и включването на "колекционерска фигурка" на ретро талисманите на McDonald's, предизвикват лудост.

Кутията бързо се разпродава в много обекти в страната, а някои опортюнистични прекупвачи започват да предлагат пластмасовите играчки в eBay за хиляди долари.

Това беше културна промяна за нас, казва Хасан.

"Можете да си представите, когато пуснете нещо като Cactus Plant Flea Market и разпродадете за 12 дни това, което трябва да бъде 30-дневна промоция. Трябваше да поговорим с нашите франчайз клиенти, за да ги убедим, че "Няма страшно, че сте се разпродали".

137 години по-късно: Рекламите, без които Coca-Cola нямаше да е същатаНа 29 май 1886 г. създателят на напитката Джон Пембъртън я рекламира за първи път

Оттогава McDonald's удвоява броя на стрийт облеклата. През лятото пусна линия дрехи с ограничен тираж с британската марка за скейт PALACE, а този месец си партнира с нюйоркския художник Кервин Фрост за друга комбинация в стил Happy Meal с колекционерски предмети с ограничен тираж.

Подходът към тези колаборации - с лимитирани серии, има за цел да създаде усещане за спешност, което по-често се среща в индустрията на маратонките, отбелязва CNBC.

Засега планът работи: колекционерските McNugget Buddies от кутията на Кервин Фрост вече са си проправили път към Ebay, като някои продавачи искат стотици долари за тях.