Оставете телефоните, казва Скорсезе с извънземната си реклама за Super Bowl
Първият филм за извънземни на Мартин Скорсезе е тук - и това е реклама на Squarespace за тазгодишното шоу Super Bowl.
В кинематографичната кампания на разработчика на уебсайтове, озаглавена Hello Down There, режисьорът разглежда прекомерното потребление на технологии от обществото, използвайки научно-фантастични елементи.
Извънземни са пристигнали на Земята, но хората са прекалено залепени за устройствата си, за да осъзнаят, че над тях лети НЛО.
За да привлекат вниманието на хората, извънземните създават уебсайт с помощта на Squarespace.
Оказал се в капана на нюйоркския трафик по време на извънземното нашествие, Скорсезе прави изненадваща поява в края на видеото, крещейки на шофьора си:
"Казах ви да минете по Бродуей. Това винаги се случва!"
След това на екрана се появява слоганът: A website makes it real
Рекламният клип на Скорсезе е ярък, хумористичен разказ за това какво би се случило, ако извънземни дойдат на Земята и не могат да привлекат вниманието на човечеството, защото всички са потънали в телефоните си.
Това е забавно, но и нещо, за което той често мисли.
“Хората вече не могат да си представят живота без технологии. Аз съм на 81 години и си спомням времето преди телевизията. Родителите ми не са имали радио до 1922 г. Така че навлязох в прогреса на самите медии бавно. Сега, с днешните нови технологии, на които се основава толкова голяма част от живота ни, вероятно ще е необходим контакт с извънземни, за да може вниманието ни да бъде привлчено”, разказва Скорсезе в интервю за Wired.
Ди Каприо за новия си филм: Една извратена, но истинска любовна история Според актьора,
Тези извънземни обаче не биха могли да преминат през шума по начина, по биха го направили преди няколко десетилетия, посочва режисьорът. Връщайки се към епохата на ранните филми за извънземни, особено тези от 1950-1957 г. - като Invaders from Mars, Invasion of the Body Snatchers, и The Thing from Another World - Скорсезе казва, че общественият контекст на този период, включително Студената война, е подхранвал колективното въображение с очакването за комуникация с извънземни същества.
Попитан от Wired дали в ерата на интернет такъв, какъвто е сега, с AI и deepfake съдържание, ако извънземни ни изпращаха съобщения, ние изобщо бихме ли повярвали на това, Скорсезе казва:
„Разбира се, че не. Жан-Люк Годар е казал, че „киното е истина, 24 пъти в секунда.“ Това вече го няма. Бих спорил с него, че дори тогава това не е било вярно. Да, имаше аспект на истината и знам какво е имал предвид Годар. Но сега сме в много интересно време. Как можем да различим нещо, което е изфабрикувано от нещо автентично?“
Относно влиянието на изкуствения интелект върху киното, режисьорът казва:
“Това е нова технология. Защо да не я използваме? Зависи от това какво искате да кажете, ако имате какво да кажете. Може би просто искате да се насладите на чистото забавление, на действието и движението. Тогава може да използвате всяка форма на технология, за да създадете изкуство по един или друг начин. То обаче трябва да произлиза от човешкото сърце.”
В края на миналата година Мартин Скорсезе доби допълнителна популярност, когато дъщеря му Франческа започна да публикува клипове на баща си, в които той учи жаргон.
“Интересно ми е да видя, да преживея възприемането на визуални образи през младежки очи. Това е съвсем нова публика”, казва режисьорът, разсъждавайки за комуникацията в платформи като TikTok.
“Моята основа на екрана и в театъра е по-твърда. В новите платформи може да представиш съдържание само с двама актьори, а може и да направиш Lawrence of Arabia. Имаш пълна свобода да вземеш медията и да я обърнеш наопаки, независимо от това дали имаш какво да кажеш или сатирично да коментираш. Това е изцяло нов свят на разказване на истории”, посочва Скорсезе.
Това не е дебютът на Мартин Скорсезе на рекламния терен. Режисьорът вече има проекти с марки като Chanel и American Express, но специфичното в Hello Down There са нюансите на създаването на реклама за голямата сцена на Super Bowl, по-специално в сферата на технологиите и с участието на Squarespace.
“Когато говорим за рекламите в Super Bowl, всяка от тях е малък филм. И дори не трябва да използвам прилагателното малък. Те са филми. Защото, за да разкажеш една история за минута, за 30 или 15 секунди, трябва да подходиш кинематографично, оставяйки ясно послание”, казва още Скорсезе.
В интервюто за Wired той също говори за конкуренцията с Тейлър Суифт. „В уикенда, в който Killers of the Flower Moon тръгна в киносалоните, излезе и The Eras Tour на Суифт. Тя спечели този уикенд. А сега може да се изправим един срещу друг и в рамките на Super Bowl“, казва Скорсезе и добавя: „Не се състезавам с нея. Това е извън мен. Бог да я благослови. Тя е прекрасна.“