„Да“ в пещерата: Как изглежда една екстремна сватба за 65 000 долара
Джема Скофийлд събира в едната си ръка пластовете тюл от сватбената си рокля, а в другата държи въже.
Масленозелените ѝ гумени ботуши се плискат в ледените локви на входа към локацията за най-важния ден в живота ѝ: ледена пещера по южното исландско крайбрежие.
Всъщност, Джема и съпругът ѝ Крис винаги са мечтали да се оженят в Исландия.
Като млекопроизводители от Ланкашир, Великобритания, те рядко имат възможност да оставят кравите за по-дълго, за да пътуват заедно. Затова държат на "нещо различно и приключенско" за сватбата, казва булката пред Business Insider.
По-специално, желанието ѝ е да каже "да" точно в ледена пещера, въпреки че събитието е на 2 юни.
Ан Питърс, основателка на Iceland Wedding Planner, е специализирана в организирането на сватби и ваканционни бягства, основани на преживявания.
Професията ѝ осигурява изключителен достъп до скрити съкровища или места извън мрежата в цяла Исландия благодарение на находчивото ѝ проучване, връзките с частни собственици на земя и екип от експертни водачи.
Като предприемач, който се грижи за нарастващата икономика на преживяванията, в която значимите спомени се ценят повече от луксозните продукти, нито една молба не е твърде необичайна, нито един детайл – маловажен.
"Присъствала съм на безброй сватби, писала съм за тях години наред като лайфстайл кореспондент и дори съм водила няколко. Мислех, че съм видяла всичко. Тогава разбрах за сватба в ледена пещера през юни. Желанието беше изпълнено", разказва агентът.
Ледниците са част от това, което привлича Ан в Исландия. Родом от Охайо, през 2010 г. тя заминава за страната, за да изкачи 40 ледника, преди да навърши 40 години, което успява да постигне преди важния юбилей миналата година.
Именно в Исландия се вдъхновява за предприемаческата си визия за сватби, ориентирани към преживяванията, като съчетава любовта си към дръзките пътувания, сватбената фотография и логистичния си опит, за да стартира Iceland Wedding Planner през 2012 г.
След като пътува напред-назад в продължение на три години, през 2015 г. се мести окончателно в Исландия, където живее със съпруга си и трите им котки.
Бизнес идеята ѝ се оказва гениална.
В анкета на Eventbrite над 78% от анкетираните милениали - най-голямото поколение в САЩ по брой на населението с годишни потребителски разходи от над 1,3 трилиона долара, казват, че предпочитат преживяванията пред материалните продукти.
През ноември миналата година BI определи разрастващата се "икономика на преживяванията", фокусирана върху свободното време, хотелиерството и отдиха, като една от "5-те тенденции, на които да заложите кариерата си".
Тъй като милениалите и поколението Z дават приоритет на разходите за преживявания пред материалните предмети, те стимулират търсенето на първокласни услуги като Iceland Wedding Planner, където цените варират от 15 000 до 65 000 долара за луксозни събития с над 50 гости.
"Най-големият ми кошмар е да попаднем на булка, която е похарчила 25 000 долара за роклята си и казва: "Не искам да я изцапам. Това не работи в нашия свят", признава сватбеният агент.
Вечерта преди сватбата, Ан се среща с Джема и Крис във фоайето на хотел в град Вик – елегантна сива сграда на фона на мъхестите скали и черните пясъчни плажове на исландското крайбрежие. Двамата разказват любовната си история, а екстремната сватба в ледена пещера бележи следващата стъпка в съвместното им приключение.
"Когато погледнем назад към сватбения си ден, искаме да си спомним за него като за най-хубавото ни преживяване и да споделим приключението с близките си", категорични са младоженците.
В сутринта на големия ден, те се натоварват в огромен пикап с ремарке. С тях е и сватбеният свещеник – местен пастор, дегизиран с туристически ботуши и вълнен пуловер, и така започва оф роуд пътешествието им към ледената пещера.
Шофьорът подробно им разказва за местната геология и исландския фолклор, докато безгрижно маневрира над камъни и дупки по пътя. По пътя няма никакъв обхват на мобилните телефони, а трасето е толкова екстремно, че прилича на симулация за астронавти, казва булката.
Точното местонахождението се пази в пълна секретност.
"Искаме тези красиви места да изглеждат толкова невероятно, колкото и в деня на сватбата им, както и когато се върнат след 25 години, за да подновят обетите си", категорична е Ан. "Също така, не искаме хората да изпадат в неприятни ситуации. 95% от местата ни са достъпни само със супер джип, така че не искаме някой с обикновена кола да затъне в ледник, река или плаващи пясъци".
След като пристигат на локацията, Ан и нейният екип от алпинисти разтоварват въжета, канадки и осветление за снимки. След това булката, младоженецът и екипът на Iceland Wedding Planner започват 20-минутно изкачване до ледника.
Пред входа на ледената пещера младоженците допълват сватбените си костюми с гумени ботуши и каски, а през това време Ан проверява дали всичко в пещерата е под контрол. Членовете на екипа поставят светлини и въжета по стените на ледника, за да улеснят изкачването вътре.
Стените отразяват сапфирено-синята светлина върху леда, създавайки магична атмосфера. Церемонията е леко заглушена от бълбукащата река в пещерата, но това няма значение. Младоженците се чувстват така, сякаш са единствените двама души на планетата.
След първата целувка като съпруг и съпруга, Ан запечатва всеки важен момент в перфектния сватбен кадър.
Следващата спирка за младото семейство е гигантски водопад на друга тайна локация.
В подножието му екипът на Ан е наредил пъстра трапеза от френски макарони, плодове и пенливо вино върху легло от декоративни одеяла и възглавници. Вълшебната романтика се усеща във въздуха.
След още няколко живописни спирки, по здрач всички се връщат в хотела, където за младоженците и гостите е предвидена вечеря, а младоженците споделят на Ан, че това е най-незабравимият ден в живота им.