Nike планира да пусне нова линия маратонки с цена под 100 долара на пазарите си по цял свят, съобщи официално главният финансов директор на компанията.

Гигантът за спортни облекла променя продуктовата си гама в план, целящ да възстанови продажбите.

През последните години Nike значително повиши каталожната цена на маратонките от най-висок клас Air Jordan 1. Понастоящем те се продават на цена от 200 долара в някои магазини, включително Nordstrom, и на Nike.com. Маратонките Air Force 1 от най-висок клас се продават за около 150 долара на уебсайта на Nike.

За сравнение, емблематичните кецове с три райета в бяло и черно на конкурента Adidas Samba и многоцветните маратонки Gazelle се предлагат съответно на цени от 100 и 120 долара, пише Fast Company.

Акциите на Nike се сринаха в петък, завършвайки с 19,98% спад, което е най-големият еднодневен процентен спад в историята.

В четвъртък компанията отчете изненадващ спад на продажбите в последното тримесечие. Nike отбеляза забавяне, тъй като се бори с конкуренцията на Adidas, както и възход на брандове като Hoka на On и Deckers.

Ръководството също така отбеляза, че трафикът във фабричните обекти, в които се продават обувки и дрехи с намаление, е по-слаб, което подчертава нарастващия натиск, изпитван от потребителите на стойностни стоки.

"Вероятно пускането на новия по-евтин модел маратонки е опит да се привлекат по-чувствителни към цената потребители", коментира анализаторът на GlobalData Нийл Сондърс, визирайки новата линия от под 100 долара.

Финансовият директор на Nike Матю Френд заяви пред инвеститорите в четвъртък: "Екипите ни вече атакуват възможности в различни ценови точки".

Американските потребители стават все по-предпазливи в харченето, особено когато това засяга неосновни стоки като модерни маратонки.

Въпреки това конкурентните Cloudflow 4 и Clifton 9 на Hoka, които се продават съответно за 159,99 и 145 долара, напоследък привличат вниманието на много купувачи.

Според анализатори конкурентите на Nike в категорията "достъпни" обувки включват Hoka и Roger Federer backed-On. "Това е област, в която те могат да се конкурират по-добре в краткосрочен план", смята анализаторът на Truist Securities Джоузеф Сивело.

Въвеждането на нова по-евтина линия от Nike може да се окаже рискован ход за компанията, тъй като спадът на продажбите ѝ се задълбочава.

"Това може да работи до известна степен, но не решава по-големия проблем с липсата на иновации" в Nike, която е спонсор на Олимпийския и Параолимпийския комитет на САЩ, допълва Сондърс.

Ключови модели на Nike също губят стойността си на пазара за препродажба, като например Air Jordan 1 Retro High Ogs, чиято препродажба е с отстъпка от около 32%, по данни на Altan Insights, проучваща пазара на колекционерски маратонк